Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Training of archivists in the 21st century ? some reflections

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12210%2F17%3A43896491" target="_blank" >RIV/60076658:12210/17:43896491 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Training of archivists in the 21st century ? some reflections

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The end of the 20th century and the beginning of the 21st century brought numerous changes to Archival science. Not only employees of different archives, but also universities, resp. educational institutions, which trains these workers, have to cope with them. Archivists will still need ?traditional? knowledge of Auxiliary historical sciences or History of administration in the future, but simultaneously it will be necessary to develop a more significant specialization in information science or create directly ?Cyber archival science?. Archivists should obtain at least basic knowledge of computer science or so-called History informatics, Digital humanities and Cyber security. However, the knowledge gained at the beginning of archivist?s career is not sufficient for the entire duration of its course ? and so besides university education or other special trainings possibilities for further education and the expansion of professional competencies in different areas must be developed.

  • Název v anglickém jazyce

    Training of archivists in the 21st century ? some reflections

  • Popis výsledku anglicky

    The end of the 20th century and the beginning of the 21st century brought numerous changes to Archival science. Not only employees of different archives, but also universities, resp. educational institutions, which trains these workers, have to cope with them. Archivists will still need ?traditional? knowledge of Auxiliary historical sciences or History of administration in the future, but simultaneously it will be necessary to develop a more significant specialization in information science or create directly ?Cyber archival science?. Archivists should obtain at least basic knowledge of computer science or so-called History informatics, Digital humanities and Cyber security. However, the knowledge gained at the beginning of archivist?s career is not sufficient for the entire duration of its course ? and so besides university education or other special trainings possibilities for further education and the expansion of professional competencies in different areas must be developed.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Atlanti. Review for modern archival theory and practice

  • ISSN

    1318-0134

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    27

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    IT - Italská republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    225-233

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus