Škola – město – region. Regionálně zaměřený výzkum dějin školství a vzdělanosti v českých zemích po roce 1989
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12210%2F18%3A43900524" target="_blank" >RIV/60076658:12210/18:43900524 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://udauk.cuni.cz/ARCH-127.html" target="_blank" >https://udauk.cuni.cz/ARCH-127.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Škola – město – region. Regionálně zaměřený výzkum dějin školství a vzdělanosti v českých zemích po roce 1989
Popis výsledku v původním jazyce
Studium dějin školství patří k tradičním oborům českého historického výzkumu. V druhé polovině 20. století české bádání postupně akceptovalo nové podněty a přístupy včetně rozšíření badatelských témat a překročilo tak tradiční rámec dějin školství směrem k moderně koncipovaným dějinám vzdělanosti. Předložený příspěvek přibližuje v hlavních obrysech proměny českého studia dějin školství a vzdělanosti v posledních třech desetiletích s důrazem na jejich regionální aspekt. Vedle dílčího přehledu dosažených výsledků si autor všímá možností takto zaměřeného výzkumu včetně jeho významu pro připravovanou moderní syntézu dějin školství a vzdělanosti v českých zemích.
Název v anglickém jazyce
School – Town – Region: Regionally Focused Research in the History of Schools and Education in the Czech Lands after 1989
Popis výsledku anglicky
Study of the history of education is one of the traditional subjects of Czech historical research. In the second half of the twentieth century, Czech researchers gradually adopted new inspirations and approaches, including a broadening of the focus of their research. In this way, Czech research had transcended the traditional boundaries of the history of schooling and stepped in the direction of modern history of education. This contribution presents an outline of development of Czech research in the history of education in the past three decades with special emphasis on its regional aspect. Alongside a partial overview of existing results, the author considers the potential of this kind of research, including its possible contribution to a modern synthetic history of education in the Czech Lands which is currently being planned.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Universitatis Carolinae - Historia Universitatis Carolinae Pragensis
ISSN
0323-0562
e-ISSN
—
Svazek periodika
58
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
69-76
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—