Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Škola – město – region. Regionálně zaměřený výzkum dějin školství a vzdělanosti v českých zemích po roce 1989

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12210%2F18%3A43900524" target="_blank" >RIV/60076658:12210/18:43900524 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://udauk.cuni.cz/ARCH-127.html" target="_blank" >https://udauk.cuni.cz/ARCH-127.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Škola – město – region. Regionálně zaměřený výzkum dějin školství a vzdělanosti v českých zemích po roce 1989

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studium dějin školství patří k tradičním oborům českého historického výzkumu. V druhé polovině 20. století české bádání postupně akceptovalo nové podněty a přístupy včetně rozšíření badatelských témat a překročilo tak tradiční rámec dějin školství směrem k moderně koncipovaným dějinám vzdělanosti. Předložený příspěvek přibližuje v hlavních obrysech proměny českého studia dějin školství a vzdělanosti v posledních třech desetiletích s důrazem na jejich regionální aspekt. Vedle dílčího přehledu dosažených výsledků si autor všímá možností takto zaměřeného výzkumu včetně jeho významu pro připravovanou moderní syntézu dějin školství a vzdělanosti v českých zemích.

  • Název v anglickém jazyce

    School – Town – Region: Regionally Focused Research in the History of Schools and Education in the Czech Lands after 1989

  • Popis výsledku anglicky

    Study of the history of education is one of the traditional subjects of Czech historical research. In the second half of the twentieth century, Czech researchers gradually adopted new inspirations and approaches, including a broadening of the focus of their research. In this way, Czech research had transcended the traditional boundaries of the history of schooling and stepped in the direction of modern history of education. This contribution presents an outline of development of Czech research in the history of education in the past three decades with special emphasis on its regional aspect. Alongside a partial overview of existing results, the author considers the potential of this kind of research, including its possible contribution to a modern synthetic history of education in the Czech Lands which is currently being planned.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Carolinae - Historia Universitatis Carolinae Pragensis

  • ISSN

    0323-0562

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    58

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    69-76

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus