Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

From Research to Practice: The Challenge of Preparing PhD Candidates for Their Role as Applied Linguists

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12210%2F19%3A43898350" target="_blank" >RIV/60076658:12210/19:43898350 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    From Research to Practice: The Challenge of Preparing PhD Candidates for Their Role as Applied Linguists

  • Popis výsledku v původním jazyce

    While research into workplace and institutional discourse often has the potential to inform and improve organisational practice, the levels of research utilisation are generally very low. A similar paradigm is well-known from studies into medical care and doctor-patient interactions (e.g., Lomas,1997; Sterling and Weisner,2006; Green et. al. 2009). That is, research alone and its dissemination are no guarantee of utilisation and of influencing future professional conduct. Drawing on a study into decision-making of work teams, this paper addresses the knowledge-to-practice gap and stresses the need of translating the research findings to the business organisation. It discusses the elements necessary to the collaborative working between the researcher and the host organisation. It is argued that in order for the research to result into any practical outcomes, the protocol for communicating the research findings back to the target organisation, and their embedding into organisational practice, needs to be agreed at the outset. An approach facilitating the transfer of knowledge from the researcher to the organisation is proposed.

  • Název v anglickém jazyce

    From Research to Practice: The Challenge of Preparing PhD Candidates for Their Role as Applied Linguists

  • Popis výsledku anglicky

    While research into workplace and institutional discourse often has the potential to inform and improve organisational practice, the levels of research utilisation are generally very low. A similar paradigm is well-known from studies into medical care and doctor-patient interactions (e.g., Lomas,1997; Sterling and Weisner,2006; Green et. al. 2009). That is, research alone and its dissemination are no guarantee of utilisation and of influencing future professional conduct. Drawing on a study into decision-making of work teams, this paper addresses the knowledge-to-practice gap and stresses the need of translating the research findings to the business organisation. It discusses the elements necessary to the collaborative working between the researcher and the host organisation. It is argued that in order for the research to result into any practical outcomes, the protocol for communicating the research findings back to the target organisation, and their embedding into organisational practice, needs to be agreed at the outset. An approach facilitating the transfer of knowledge from the researcher to the organisation is proposed.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    New Perspectives in English and American Studies. Volume 2. Language and Culture

  • ISBN

    978-83-233-4687-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    "224–242"

  • Název nakladatele

    Jagiellonian University Press

  • Místo vydání

    Kraków

  • Místo konání akce

    Jagiellonian University in Kraków, Poland

  • Datum konání akce

    20. 4. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku