Metodika implementace informačních a komunikačních technologií do výuky ve studijních programech učitelství pro střední školy na FF JU
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12210%2F24%3A43907753" target="_blank" >RIV/60076658:12210/24:43907753 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Metodika implementace informačních a komunikačních technologií do výuky ve studijních programech učitelství pro střední školy na FF JU
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem této metodiky je poskytnou studentům i absolventům učitelství humanitních předmětů pro střední školy na FF JU průvodce možným využitím ICT v rámci jejich vlastní výuky. Budoucí učitelé nejsou jen běžnými uživateli technologií, ale musejí být schopni efektivně propojovat své profesní a oborové kompetence s kompetencemi v oblasti ICT tj. musejí dokázat vybrat a používat takové nástroje, které v daný moment zohledňují jak potřeby žáků, tak charakteristiky konkrétního obsahu vzdělávání a jeho očekávané výstupy. Metodika kromě popisu základních druhů ICT vhodných pro vzdělávání nabízí také vhled do očekávaných výstupů středoškolského vzdělávání, tj. představuje digitální kompetence a mediální gramotnost z pohledu žáka střední školy, ale i z pohledu kompetencí, které mají být vlastní každému učiteli. V neposlední řadě se zabývá i charakteristikami současné generace žáků - digitálních domorodců a jejich přístupem k informacím a vzdělávání.
Název v anglickém jazyce
Methodology for the Implementation of Information and Communication Technologies into Teaching within the Teacher Education Programs for Secondary Schools at the Faculty of Arts, University of South Bohemia
Popis výsledku anglicky
The aim of this methodology is to provide students and graduates of study programmes in teaching humanities for secondary schools at the Faculty of Arts, University of South Bohemia in České Budějovice, with a guide to possible use of ICT within their own teaching. Future teachers are not just ordinary users of technology; they should be able to effectively integrate their professional and subject competencies with ICT competencies. This means they must be able to select and use tools that consider both the needs of their learners and the characteristics of the specific educational content and its expected outcomes. In addition to describing basic types of ICT tools suitable for education, the methodology also offers insights into the expected outcomes of secondary education, presenting digital competence and media literacy from the perspective of high school students and the competencies that should be inherent in every teacher. Lastly, it addresses the characteristics of the current generation of students - digital natives - and their approach to information and education.
Klasifikace
Druh
N<sub>metS</sub> - Metodiky schválené orgánem státní správy
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
ISUS/Metodika/KA3/ICT
Číslo předpisu
Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 1303/2013
Technické parametry
978-80-7694-000-0
Ekonomické parametry
Nerelevantní
Označení certifikačního orgánu
MŠMT
Datum certifikace
—
Způsoby využití výsledku
C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů