Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Metodika implementace informačních a komunikačních technologií do výuky ve studijních programech učitelství pro střední školy na FF JU

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12210%2F24%3A43907753" target="_blank" >RIV/60076658:12210/24:43907753 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Metodika implementace informačních a komunikačních technologií do výuky ve studijních programech učitelství pro střední školy na FF JU

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem této metodiky je poskytnou studentům i absolventům učitelství humanitních předmětů pro střední školy na FF JU průvodce možným využitím ICT v rámci jejich vlastní výuky. Budoucí učitelé nejsou jen běžnými uživateli technologií, ale musejí být schopni efektivně propojovat své profesní a oborové kompetence s kompetencemi v oblasti ICT tj. musejí dokázat vybrat a používat takové nástroje, které v daný moment zohledňují jak potřeby žáků, tak charakteristiky konkrétního obsahu vzdělávání a jeho očekávané výstupy. Metodika kromě popisu základních druhů ICT vhodných pro vzdělávání nabízí také vhled do očekávaných výstupů středoškolského vzdělávání, tj. představuje digitální kompetence a mediální gramotnost z pohledu žáka střední školy, ale i z pohledu kompetencí, které mají být vlastní každému učiteli. V neposlední řadě se zabývá i charakteristikami současné generace žáků - digitálních domorodců a jejich přístupem k informacím a vzdělávání.

  • Název v anglickém jazyce

    Methodology for the Implementation of Information and Communication Technologies into Teaching within the Teacher Education Programs for Secondary Schools at the Faculty of Arts, University of South Bohemia

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this methodology is to provide students and graduates of study programmes in teaching humanities for secondary schools at the Faculty of Arts, University of South Bohemia in České Budějovice, with a guide to possible use of ICT within their own teaching. Future teachers are not just ordinary users of technology; they should be able to effectively integrate their professional and subject competencies with ICT competencies. This means they must be able to select and use tools that consider both the needs of their learners and the characteristics of the specific educational content and its expected outcomes. In addition to describing basic types of ICT tools suitable for education, the methodology also offers insights into the expected outcomes of secondary education, presenting digital competence and media literacy from the perspective of high school students and the competencies that should be inherent in every teacher. Lastly, it addresses the characteristics of the current generation of students - digital natives - and their approach to information and education.

Klasifikace

  • Druh

    N<sub>metS</sub> - Metodiky schválené orgánem státní správy

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    ISUS/Metodika/KA3/ICT

  • Číslo předpisu

    Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 1303/2013

  • Technické parametry

    978-80-7694-000-0

  • Ekonomické parametry

    Nerelevantní

  • Označení certifikačního orgánu

    MŠMT

  • Datum certifikace

  • Způsoby využití výsledku

    C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů