Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The significance of self-guided interpretive trails in protected areas for the environmental education of visitors

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12220%2F15%3A43890078" target="_blank" >RIV/60076658:12220/15:43890078 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60076658:12510/15:43890078 RIV/62156489:43210/15:43910734

  • Výsledek na webu

    <a href="http://hrcak.srce.hr/file/225805" target="_blank" >http://hrcak.srce.hr/file/225805</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.17234/SocEkol.24.1.3" target="_blank" >10.17234/SocEkol.24.1.3</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The significance of self-guided interpretive trails in protected areas for the environmental education of visitors

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Th e aim of this article is to identify the level of environmental knowledge of visitors to interpretive trails. Specifi cally, this research investigates the factors that infl uence potential diff erences in the en-vironmental knowledge of visitors to interpretive trails and to the surrounding protected areas. Only some visitors to protected areas also visit interpretive trails. Th ey tend to be more environmentally con-scious and have higher levels of environmental knowledge than all visitors to protected areas. It should be noted that visitors who have more environmental knowledge are also those who have the greatest in-terest in the surrounding environment. It, therefore, follows that interpretive trails are visited by those with an interest in them, not by visitors to protected areas as a whole. Secondly, visiting interpretive trails contributes to visitors' knowledge, but this potential contribution has no eff ect on visitors who lack prior knowledge and are the intended targets

  • Název v anglickém jazyce

    The significance of self-guided interpretive trails in protected areas for the environmental education of visitors

  • Popis výsledku anglicky

    Th e aim of this article is to identify the level of environmental knowledge of visitors to interpretive trails. Specifi cally, this research investigates the factors that infl uence potential diff erences in the en-vironmental knowledge of visitors to interpretive trails and to the surrounding protected areas. Only some visitors to protected areas also visit interpretive trails. Th ey tend to be more environmentally con-scious and have higher levels of environmental knowledge than all visitors to protected areas. It should be noted that visitors who have more environmental knowledge are also those who have the greatest in-terest in the surrounding environment. It, therefore, follows that interpretive trails are visited by those with an interest in them, not by visitors to protected areas as a whole. Secondly, visiting interpretive trails contributes to visitors' knowledge, but this potential contribution has no eff ect on visitors who lack prior knowledge and are the intended targets

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP404%2F12%2F0334" target="_blank" >GAP404/12/0334: Faktory vztahu návštěvníků k prostředí aktraktivit ve zranitelných oblastech</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Socijalna Ekologija

  • ISSN

    1330-0113

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    24

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    HR - Chorvatská republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    5-21

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus