Nelhostejnost: Črty k (ne)náboženské výchově
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12260%2F05%3A00010140" target="_blank" >RIV/60076658:12260/05:00010140 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Nelhostejnost: Črty k (ne)náboženské výchově
Popis výsledku v původním jazyce
Práce v oboru filosofie výchovy s názvem "Nelhostejnost: Črty k (ne)náboženské výchově" je úsilím poukázat na otázky, které vyvstávají při filosofické reflexi "náboženské výchovy". Taková reflexe se nesoustřeďuje na to "co znát", ale na to "jak usuzovat". Jde o pečující a prohovořující opatrování (pátrání po) (archai) ve snaze spolupůsobit při poskytování péče o život jedné z "pomáhajících profesí", kterou by každá výchova měla být. Nejsou položeny jen otázky týkající se výchovy, ale reflexe je zaměřenatéž na pojmy jako filosofie, teologie, náboženství a víra, případně na další související pojmy. Každý z těchto pojmů je dotazován ve svém sousedství filosofie, tzn. je zotazněn jeho "vztah" k filosofii. Pokusit se o "filosofii náboženské výchovy" znamená obmýšlet "náboženskou výchovu" v jejích počátcích. Náboženská výchova je dotazována v trojí přesažnosti člověka (k sobě samému, k druhému člověku a ke světu, tj. k prostř
Název v anglickém jazyce
Non-Indifference: Outlines of (Non)Religious Education
Popis výsledku anglicky
The present thesis in the subject field of Philosophy of Education with the title "Non-Indifference: Outlines of (Non)Religious Education" represents an effort to point at issues that arise upon a philosophical reflection of "religious education". Such areflection does not merely concentrate on what is "necessary to know", but rather "how to conjecture". The principal concern is a caring and addressing custody of (or search for) the (archai) in an attempt to participate in the caring for the life of aneducation field that is one of the "caring professions" (a profession, which every education should be). Not only education topics are presented; the reflection is also aimed at terms such as philosophy, theology, religion and faith, eventually at otherrelated concepts. Every of these terms are inquired in its immediacy to philosophy, i.e. their "relation" to philosophy is conceptualized. Religious education is addressed in a three-fold tra
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AA - Filosofie a náboženství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
80-86702-07-3
Počet stran knihy
120
Název nakladatele
Malvern
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—