Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Nelhostejnost: Črty k (ne)náboženské výchově

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12260%2F05%3A00010140" target="_blank" >RIV/60076658:12260/05:00010140 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Nelhostejnost: Črty k (ne)náboženské výchově

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Práce v oboru filosofie výchovy s názvem "Nelhostejnost: Črty k (ne)náboženské výchově" je úsilím poukázat na otázky, které vyvstávají při filosofické reflexi "náboženské výchovy". Taková reflexe se nesoustřeďuje na to "co znát", ale na to "jak usuzovat". Jde o pečující a prohovořující opatrování (pátrání po) (archai) ve snaze spolupůsobit při poskytování péče o život jedné z "pomáhajících profesí", kterou by každá výchova měla být. Nejsou položeny jen otázky týkající se výchovy, ale reflexe je zaměřenatéž na pojmy jako filosofie, teologie, náboženství a víra, případně na další související pojmy. Každý z těchto pojmů je dotazován ve svém sousedství filosofie, tzn. je zotazněn jeho "vztah" k filosofii. Pokusit se o "filosofii náboženské výchovy" znamená obmýšlet "náboženskou výchovu" v jejích počátcích. Náboženská výchova je dotazována v trojí přesažnosti člověka (k sobě samému, k druhému člověku a ke světu, tj. k prostř

  • Název v anglickém jazyce

    Non-Indifference: Outlines of (Non)Religious Education

  • Popis výsledku anglicky

    The present thesis in the subject field of Philosophy of Education with the title "Non-Indifference: Outlines of (Non)Religious Education" represents an effort to point at issues that arise upon a philosophical reflection of "religious education". Such areflection does not merely concentrate on what is "necessary to know", but rather "how to conjecture". The principal concern is a caring and addressing custody of (or search for) the (archai) in an attempt to participate in the caring for the life of aneducation field that is one of the "caring professions" (a profession, which every education should be). Not only education topics are presented; the reflection is also aimed at terms such as philosophy, theology, religion and faith, eventually at otherrelated concepts. Every of these terms are inquired in its immediacy to philosophy, i.e. their "relation" to philosophy is conceptualized. Religious education is addressed in a three-fold tra

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AA - Filosofie a náboženství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    80-86702-07-3

  • Počet stran knihy

    120

  • Název nakladatele

    Malvern

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy