Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Czech Republic: teaching religion versus religious plurality - a closed circle?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12260%2F09%3A00010131" target="_blank" >RIV/60076658:12260/09:00010131 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Czech Republic: teaching religion versus religious plurality - a closed circle?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article shows the sociolinguistic view of religionist plurality in the Czech republic to the international scientific community. It describes the procedure of the Czech part of the international research: "Teaching religion in a multicultural European society" and analyses its results for the Czech Republic. It concludes that the research has shown the possible risky development of the religious education in the Czech Republic. The teachers are oriented to a mono - religious way of education. They often show signs of first religious simplicity and uncertainty towards other religions. The education doesn´t respect the religious plurality in the country and it can lead to pupil´s fundamental approaches.

  • Název v anglickém jazyce

    Czech Republic: teaching religion versus religious plurality - a closed circle?

  • Popis výsledku anglicky

    The article shows the sociolinguistic view of religionist plurality in the Czech republic to the international scientific community. It describes the procedure of the Czech part of the international research: "Teaching religion in a multicultural European society" and analyses its results for the Czech Republic. It concludes that the research has shown the possible risky development of the religious education in the Czech Republic. The teachers are oriented to a mono - religious way of education. They often show signs of first religious simplicity and uncertainty towards other religions. The education doesn´t respect the religious plurality in the country and it can lead to pupil´s fundamental approaches.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AA - Filosofie a náboženství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    How Teachers in Europe Teach Religion. An International Empirical Study in 16 Countries.

  • ISBN

    978-3-643-10043-6

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

  • Počet stran knihy

    405

  • Název nakladatele

    LIT Verlag

  • Místo vydání

    Berlin

  • Kód UT WoS kapitoly