Czech Republic: teaching religion versus religious plurality - a closed circle?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12260%2F09%3A00010131" target="_blank" >RIV/60076658:12260/09:00010131 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Czech Republic: teaching religion versus religious plurality - a closed circle?
Popis výsledku v původním jazyce
The article shows the sociolinguistic view of religionist plurality in the Czech republic to the international scientific community. It describes the procedure of the Czech part of the international research: "Teaching religion in a multicultural European society" and analyses its results for the Czech Republic. It concludes that the research has shown the possible risky development of the religious education in the Czech Republic. The teachers are oriented to a mono - religious way of education. They often show signs of first religious simplicity and uncertainty towards other religions. The education doesn´t respect the religious plurality in the country and it can lead to pupil´s fundamental approaches.
Název v anglickém jazyce
Czech Republic: teaching religion versus religious plurality - a closed circle?
Popis výsledku anglicky
The article shows the sociolinguistic view of religionist plurality in the Czech republic to the international scientific community. It describes the procedure of the Czech part of the international research: "Teaching religion in a multicultural European society" and analyses its results for the Czech Republic. It concludes that the research has shown the possible risky development of the religious education in the Czech Republic. The teachers are oriented to a mono - religious way of education. They often show signs of first religious simplicity and uncertainty towards other religions. The education doesn´t respect the religious plurality in the country and it can lead to pupil´s fundamental approaches.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AA - Filosofie a náboženství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
How Teachers in Europe Teach Religion. An International Empirical Study in 16 Countries.
ISBN
978-3-643-10043-6
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
—
Počet stran knihy
405
Název nakladatele
LIT Verlag
Místo vydání
Berlin
Kód UT WoS kapitoly
—