Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Islám jako součást vyučování na německých a rakouských státních školách

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12260%2F10%3A00012055" target="_blank" >RIV/60076658:12260/10:00012055 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Islám jako součást vyučování na německých a rakouských státních školách

  • Popis výsledku v původním jazyce

    S ohledem na demografickou proměnu vyznavačů islámu v Německu a fungováním koránských kurzů se dlouhodobě diskutují otázky spojené s výukou islámu na státních školách. Jedním z výsledků tohoto procesu bylo i prohlášení spolkového ministra vnitra Wolfganga Schäubla (CDU) z března 2008. Podle něj se islám má v budoucnosti stát vedle dosavadní výuky křesťanství nebo judaismu volitelným předmětem v rámci vyučování náboženství na německých státních školách. Oproti Rakousku, kde má islám v posledních desetiletích své místo ve vzdělávacím procesu, mají v Německu se zvládnutím současné situace daleko větší obtíže. Nejde jen o daleko vyšší počty žáků a studentů, kteří mají zájem výuku islámu navštěvovat a o nedostatek kvalifikovaných pedagogů. Základním problémem je to, že ze strany státu není uznáno některé z muslimských náboženských společenství jako představitel islámu. Projevuje se zde jeden z paradoxů historie. Zahraniční politika Rakouska-Uherska, která vedla v roce 1878 k okupaci Bosny a

  • Název v anglickém jazyce

    Islam as Part of Education at Public Schools in Germany and Austria

  • Popis výsledku anglicky

    German practice is to provide denominational religious instruction in schools. Instruction is to be provided by religious communities under government supervision. By law, any community with a sufficient number of students may take part in the program. In various federal states, religious instruction has been offered to children of the Islamic faith on a voluntary basis. Nevertheless, it has been extremely difficult for Muslims to establish religious instruction due to regional governments failing to recognize Islam as a religious community, as there is no consensus organization. However, over the last few years some federal states have reached agreements with various Islamic groups concerning instruction. Although religious education at state schoolsis a constitutional right in Germany, it has been argued in public debate that these guarantees only apply to Christian religions, or to the religions traditionally present within Western Europe, thus excluding Islam. Fearing that student

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AA - Filosofie a náboženství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pantheon

  • ISSN

    1803-2443

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    V

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus