Pedagogika volného času - projekt budoucnosti, nebo slepá ulička?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12260%2F10%3A00012075" target="_blank" >RIV/60076658:12260/10:00012075 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Pedagogika volného času - projekt budoucnosti, nebo slepá ulička?
Popis výsledku v původním jazyce
Chování člověka ve volném čase nás může zajímat z různých důvodů. Pokud nás zajímá v první řadě proces socializace a pomoc těm, kteří mají potíže se zapojením se do společnosti, pohybujeme se v oblasti sociální pedagogiky. Pokud se zajímáme primárně o to, jak rozvíjet individuum a jeho vztahy skrze volnočasové aktivity a současně také jeho schopnost dobře zacházet se svým časem, uvažujeme o pedagogice volného času. Toto vymezení vychází z vývoje pedagogiky volného času (Freizeitpädagogik) v německy mluvícím prostředí. Autor v článku srovnává toto pojetí s českou tradicí ?mimoškolní výchovy?.
Název v anglickém jazyce
Leisure education: Project of future or cul-de-sac?
Popis výsledku anglicky
For various reasons, leisure behaviour may be a matter of interest. First, we may focus on the process of socialisation and on helping those with difficulties participating in the society: this brings us to the domain of social pedagogy. On the other hand, if we are primarily interested in individual development through leisure activities and on fostering their ability to manage their time, we find ourselves in the domain of leisure education. The above-mentioned distinction is based on the developmentof leisure education (Freizeitpädagogik) in German-speaking countries. In his article compares the author that concept with the Czech historic tradition of the ?after-school education?.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogika
ISSN
0031-3815
e-ISSN
—
Svazek periodika
LX
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—