Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Scholastic Debates about Beings of Reason and Contemporary Analytical Metaphysics

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12260%2F12%3A43884773" target="_blank" >RIV/60076658:12260/12:43884773 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Scholastic Debates about Beings of Reason and Contemporary Analytical Metaphysics

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Prima facie it would seem that the traditional scholastic debates about entia rationis ("beings of reason") may be easily brought into dialogue with debates about nonexistent objects in contemporary analytical metaphysics. It turns out, however, that thescholastic debates about beings of reason are placed within a very different ontological framework or paradigm, so that bringing scholastic and analytical authors into common discussion about this topic is not trivial. In this paper I make the first step toward establishing such discussion by describing the ontological framework presupposed by the scholastic debates about beings of reason, and by identifying the roles that beings of reason were supposed to play in it.

  • Název v anglickém jazyce

    Scholastic Debates about Beings of Reason and Contemporary Analytical Metaphysics

  • Popis výsledku anglicky

    Prima facie it would seem that the traditional scholastic debates about entia rationis ("beings of reason") may be easily brought into dialogue with debates about nonexistent objects in contemporary analytical metaphysics. It turns out, however, that thescholastic debates about beings of reason are placed within a very different ontological framework or paradigm, so that bringing scholastic and analytical authors into common discussion about this topic is not trivial. In this paper I make the first step toward establishing such discussion by describing the ontological framework presupposed by the scholastic debates about beings of reason, and by identifying the roles that beings of reason were supposed to play in it.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AA - Filosofie a náboženství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GPP401%2F11%2FP020" target="_blank" >GPP401/11/P020: Spory o irrealitu v poststředověké filosofii</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Metaphysics: Aristotelian, Scholastic, Analytic

  • ISBN

    978-3-86838-146-7

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    27-47

  • Počet stran knihy

    283

  • Název nakladatele

    Ontos Verlag

  • Místo vydání

    Frankfurt

  • Kód UT WoS kapitoly