Jiskření výchovy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12260%2F14%3A43888291" target="_blank" >RIV/60076658:12260/14:43888291 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Jiskření výchovy
Popis výsledku v původním jazyce
Z interpretace Hérakleitovi připisovaného zlomku, kterým je označena výchova jako druhé slunce pro vychované, dospívá Zuzana Svobodová ve svém článku "Jiskření výchovy" k otázkám po podmínkách života člověka jako života skutečně lidského, k tázání po roli touhy, moci, svobody a lásky. Podstatou role vychovatele je viděno přivádění k otázce: Co je skutečným pramenem, příčinou mého života? Bez čeho není můj život lidský? Protože nahlédne-li vychovávaný tento pramen, nahlédne i orientaci pro svůj život. Toto nahlédnutí je však nezastupitelnou, nedelegovatelnou činností každého jedince.
Název v anglickém jazyce
Sparks of Education
Popis výsledku anglicky
In her article "Sparks of Education" Zuzana Svobodová bases her considerations on the interpretation of a fragment ascribed to Heraclitus, in which education is described as a second Sun for those, who had been educated. Consequently, she poses questionson the conditions of a truly human life, as well as on the role of desire, power, liberty, and love. The essence of the role of educators is seen in guiding towards the following question: What is the real source, the cause of my life? By the absence ofwhat will my life become inhuman? Hence, when a person who is being educated becomes aware of this source, he/she becomes aware of an orientation for their life. This insight however, involves a solely personal activity of each individual, which cannotbe delegated.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Paideia: philosophical e-journal of Charles University
ISSN
1214-8725
e-ISSN
—
Svazek periodika
11
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
157-268
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—