Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Jiskření výchovy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12260%2F14%3A43888291" target="_blank" >RIV/60076658:12260/14:43888291 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Jiskření výchovy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Z interpretace Hérakleitovi připisovaného zlomku, kterým je označena výchova jako druhé slunce pro vychované, dospívá Zuzana Svobodová ve svém článku "Jiskření výchovy" k otázkám po podmínkách života člověka jako života skutečně lidského, k tázání po roli touhy, moci, svobody a lásky. Podstatou role vychovatele je viděno přivádění k otázce: Co je skutečným pramenem, příčinou mého života? Bez čeho není můj život lidský? Protože nahlédne-li vychovávaný tento pramen, nahlédne i orientaci pro svůj život. Toto nahlédnutí je však nezastupitelnou, nedelegovatelnou činností každého jedince.

  • Název v anglickém jazyce

    Sparks of Education

  • Popis výsledku anglicky

    In her article "Sparks of Education" Zuzana Svobodová bases her considerations on the interpretation of a fragment ascribed to Heraclitus, in which education is described as a second Sun for those, who had been educated. Consequently, she poses questionson the conditions of a truly human life, as well as on the role of desire, power, liberty, and love. The essence of the role of educators is seen in guiding towards the following question: What is the real source, the cause of my life? By the absence ofwhat will my life become inhuman? Hence, when a person who is being educated becomes aware of this source, he/she becomes aware of an orientation for their life. This insight however, involves a solely personal activity of each individual, which cannotbe delegated.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Paideia: philosophical e-journal of Charles University

  • ISSN

    1214-8725

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    157-268

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus