Etická dimenze profese pedagoga volného času
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12260%2F19%3A43900610" target="_blank" >RIV/60076658:12260/19:43900610 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://karolinum.cz/data/clanek/7141/OS_13_1_0031.pdf" target="_blank" >https://karolinum.cz/data/clanek/7141/OS_13_1_0031.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.14712/23363177.2019.17" target="_blank" >10.14712/23363177.2019.17</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Etická dimenze profese pedagoga volného času
Popis výsledku v původním jazyce
V příspěvku se nejprve vymezuje význam a zdroje profesní etiky pedagogických pracovníků. Obecné principy se pak uplatňují na profesi pedagoga volného času, tak jak je chápán a legislativně zakotven v České republice. Výsledkem snahy o stanovení určitých mantinelů profesní etiky také pro profesi pedagoga volného času je vznik etických kodexů některých domů dětí a mládeže. Cílem předložené studie je upozornit na specifické znaky etické dimenze profese pedagoga volného času a hledat odpověď na otázku, zda můžeme existující etické kodexy domů dětí a mládeže považovat za vhodný nástroj zvýšení etické kompetence pedagogů, kteří v těchto zařízeních pracují. Autor na základě analýzy obsahu a vzniku vybraných etických kodexů dochází k závěru, že vytvoření těchto dokumentů samo o sobě nestačí ke zvýšení senzibilizace pedagogů času k etické problematice jejich profese.
Název v anglickém jazyce
Ethical Dimension of the Profession of Leisure Educator
Popis výsledku anglicky
The paper defines the importance and the resources of professional ethics in education. The general principles are applied to leisure educators, as they are understood and embedded in the Czech legislation. The attempts to establish professional conduct outlines also for leisure educators led to establishing codes of ethics in several leisure-time and out-of-school centers. The aim of the present study is to point out the specific features of the ethical dimension for this profession, and to attempt to answer the question whether the current codes of ethics of the mentioned centers can be considered suitable tools for enhancing the ethical competence of leisure educators they employ. Based on the analysis of both the content and the origin of these codes of ethics, the author concludes that the mere creation of these documents is not sufficient in increasing the sensibility of leisure educators towards the ethical issues within their profession.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Orbis scholae
ISSN
1802-4637
e-ISSN
—
Svazek periodika
13
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
31-44
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85080094738