Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Moudrost lásky, která se nevyhýbá trápení: O učitelském povolání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12260%2F19%3A43900671" target="_blank" >RIV/60076658:12260/19:43900671 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ojs.cuni.cz/paideia/article/view/1558/1170" target="_blank" >https://ojs.cuni.cz/paideia/article/view/1558/1170</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Moudrost lásky, která se nevyhýbá trápení: O učitelském povolání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Text Zuzany Svobodové „Moudrost lásky, která se nevyhýbá trápení: O učitelském povolání“ přináší reflexi nad publikací „Suffering and the Intelligence of Love in the Teaching Life: In Light and In Darkness“, v níž sedmnáct autorů z různých pomáhajících a uměleckých profesí otevírá otázku po smyslu utrpení v lidském životě jakožto lidském a zvláště pak v životě učitele. V hodnotově pluralitním světě snad je o to více zapotřebí se zamýšlet nad významem klíčových fenoménů lidskosti, mezi něž utrpení patří. Z pozice učitelů jako těch, kteří vnímají odpovědnost za výchovu nadcházející generace, ve světě, který vytlačuje utrpení do míst speciální paliativní péče, je podstatné klást si otázky po hloubce a kvalitě výchovy a vzdělávání, které chtějí či by chtěly eliminovat hodnotu utrpení.

  • Název v anglickém jazyce

    Wisdom of love, which does not avoid suffering: The teachers’ life

  • Popis výsledku anglicky

    Zuzana Svobodová´s paper Wisdom of love, which does not avoid suffering: The teachers´ life reflects the book Suffering and the Intelligence of Love in the Teaching Life: In Light and In Darkness. In the latter, seventeen authors from different helping and arts professions ask the question of the meaning of suffering in human life, and especially in the life of teachers. In a world, which is pluralistic in terms of values it seems to be even more important to reflect on the meaning of the key phenomena of humanity, such as that of suffering. Reflections on the quality of education which, potentially, wants to eliminate suffering, are important, indeed. Especially so by teachers, who are aware of their responsibility for future generations and the world, where suffering would not be hidden in centers of palliative care only.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60301 - Philosophy, History and Philosophy of science and technology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Paideia: philosophical e-journal of Charles University

  • ISSN

    1214-8725

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    16

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    1-11

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus