Moudrost lásky, která se nevyhýbá trápení: O učitelském povolání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12260%2F19%3A43900671" target="_blank" >RIV/60076658:12260/19:43900671 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://ojs.cuni.cz/paideia/article/view/1558/1170" target="_blank" >https://ojs.cuni.cz/paideia/article/view/1558/1170</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Moudrost lásky, která se nevyhýbá trápení: O učitelském povolání
Popis výsledku v původním jazyce
Text Zuzany Svobodové „Moudrost lásky, která se nevyhýbá trápení: O učitelském povolání“ přináší reflexi nad publikací „Suffering and the Intelligence of Love in the Teaching Life: In Light and In Darkness“, v níž sedmnáct autorů z různých pomáhajících a uměleckých profesí otevírá otázku po smyslu utrpení v lidském životě jakožto lidském a zvláště pak v životě učitele. V hodnotově pluralitním světě snad je o to více zapotřebí se zamýšlet nad významem klíčových fenoménů lidskosti, mezi něž utrpení patří. Z pozice učitelů jako těch, kteří vnímají odpovědnost za výchovu nadcházející generace, ve světě, který vytlačuje utrpení do míst speciální paliativní péče, je podstatné klást si otázky po hloubce a kvalitě výchovy a vzdělávání, které chtějí či by chtěly eliminovat hodnotu utrpení.
Název v anglickém jazyce
Wisdom of love, which does not avoid suffering: The teachers’ life
Popis výsledku anglicky
Zuzana Svobodová´s paper Wisdom of love, which does not avoid suffering: The teachers´ life reflects the book Suffering and the Intelligence of Love in the Teaching Life: In Light and In Darkness. In the latter, seventeen authors from different helping and arts professions ask the question of the meaning of suffering in human life, and especially in the life of teachers. In a world, which is pluralistic in terms of values it seems to be even more important to reflect on the meaning of the key phenomena of humanity, such as that of suffering. Reflections on the quality of education which, potentially, wants to eliminate suffering, are important, indeed. Especially so by teachers, who are aware of their responsibility for future generations and the world, where suffering would not be hidden in centers of palliative care only.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60301 - Philosophy, History and Philosophy of science and technology
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Paideia: philosophical e-journal of Charles University
ISSN
1214-8725
e-ISSN
—
Svazek periodika
16
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
1-11
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—