Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výzkum ekonomické funkce muslimských spolků v Německu a Rakousku

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12260%2F21%3A43904201" target="_blank" >RIV/60076658:12260/21:43904201 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://actaff.zcu.cz/archives/2021/vol-13-1/klapetek-vyzkum.html" target="_blank" >https://actaff.zcu.cz/archives/2021/vol-13-1/klapetek-vyzkum.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výzkum ekonomické funkce muslimských spolků v Německu a Rakousku

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie se věnuje ekonomické funkci muslimských organizací v Německu a Rakousku. Náboženská ekonomie je výzkumným tématem, které není spojováno pouze s organizovanými muslimy. Mezi další aktéry patří individualizovaní a kulturní muslimové. Ekonomické aktivity mají dopad i na zákazníky z většinové společnosti. Studie vychází z kritické reflexe odborné diskuze, nezúčastněného pozorování během terénního výzkumu, analýzy badatelem pořízené fotodokumentace, popisů realizací a sebeprezentace komunit. Ekonomická funkce je spojena s dalšími činnostmi sdružení. Zasahuje především do vzdělávacích, volnočasových, sociálních a kulturních aktivit. Finanční prostředky z pronájmu a provozu obchodů či služeb jsou důležité pro zajištění provozu spolku a jeho rozvoj. Na základě analýzy dat získaných během terénního výzkumu je možné navrhnout základní typologii obchodů a provozoven služeb. Prvním okruhem jsou prodejny potravin, ovoce a masných výrobků. Čajovny jsou oproti restauracím či kavárnám odlišné svou multifunkčností. Druhou oblastí jsou cestovní kanceláře, knihkupectví, potřeby pro domácnost a obchody s textilem. Třetím typem jsou služby spojené s péčí o vlasy a změnou jejich stylu. Nakonec jsou to pohřební služby zaměřené na muslimskou klientelu. Vhodně zvolený obchodní prostor a správně nastavená pracovní doba patří mezi klíčové veličiny ovlivňující fungování podniků. Změny v ekonomických aktivitách muslimských spolků ukazují na proměnu komunity a jejího bezprostředního okolí.

  • Název v anglickém jazyce

    Research on the Economic Function of Muslim Associations in Germany and Austria

  • Popis výsledku anglicky

    The study deals with the economic function of Muslim organizations in Germany and Austria. Sales and services are a research topic that is associated not only with organized Muslims. Other included participants are individualized and cultural Muslims. The economic activities of these organizations also have an impact on customers from non-Muslim societies. The study is based on a critical reflection of expert discussion, non-participant observations conducted during field research, analysis of photo documentation obtained by the researcher, descriptions of the visited locations, as well as the self-presentation of communities. The economic function is interrelated with other activities of the associations. Primarily, it has an impact on the organization´s educational, leisure-oriented, social, and cultural activities. Financial resources gained from renting or operating shops or services are vital to secure the operation of an association and its development. Based on the analysis of the data obtained during field research, it is possible to design a basic typology of shops and establishments. The first sphere contains groceries, greengroceries, and butcher´s shops. Tea rooms differ from restaurants or cafés in their multifunctionality. The second sphere consists of travel agencies, bookshops, household goods, and textile shops. The third type contains services related to hair care. Last but not least, the paper deals with funeral services focused on Muslim clients. Among the key variables bearing an impact on the functioning of businesses are conveniently chosen business premises and adequately established working hours. Changes in the economic activities of Muslim associations in Germany and Austria show not only the transformation of the community itself but also its immediate surroundings.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60304 - Religious studies

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Filozofické fakulty Západočeské univerzity v Plzni

  • ISSN

    1802-0364

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    61-72

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus