Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Justice as the Ultimate Meaning of History. On Emmanuel Levinas' Eschatological Understanding of History

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12260%2F23%3A43907771" target="_blank" >RIV/60076658:12260/23:43907771 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    němčina

  • Název v původním jazyce

    Gerechtigkeit als der letzte Sinn der Geschichte. Zum eschatologischen Geschichtsverständnis von Emmanuel Levinas

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Der Beitrag untersucht das Geschichtsverständnis von E. Levinas. Auf dem Hintergrund der eigenen Biographie stellt Levinas die Forderung nach einer „eschatologischen“ Geschichte, nach einer „eschatologischen“ Zukunft auf, wobei er die Eschatologie nicht im Sinne der letzten Dinger versteht, sondern als eine Dimension der Transzendenz. Levinas ist der Ansicht, dass die Geschichte nie der konkreten individuellen Existenz gerecht werden kann. Die Geschichte hat als eine Geschichte des Seins eine Tendenz zur Totalität und zum Krieg. Das Kapitel stellt dar, wie Levinas eine neue Dimension der Geschichte zu denken versucht. Angesichts der vielen Opfer der Geschichte muss laut Levinas eine Eschatologie entworfen werden, in der dem Einzelnen Gerechtigkeit widerfahren kann. Der echte Sinn der Geschichte besteht in der Güte gegenüber dem Anderen.

  • Název v anglickém jazyce

    Justice as the Ultimate Meaning of History. On Emmanuel Levinas' Eschatological Understanding of History

  • Popis výsledku anglicky

    This article examines E. Levinas&apos; understanding of history. Against the background of his own biography, Levinas calls for an &quot;eschatological&quot; history, for an &quot;eschatological&quot; future, whereby he does not understand eschatology in the sense of the last things, but as a dimension of transcendence. Levinas is of the opinion that history can never do justice to concrete individual existence. History, as a history of being, has a tendency towards totality and war. The chapter shows how Levinas attempts to think a new dimension of history. According to Levinas, in view of the many victims of history, an eschatology must be designed in which justice can be done to the individual. The true meaning of history lies in goodness towards the Other.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60301 - Philosophy, History and Philosophy of science and technology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Geschichtskritik nach „1945“

  • ISBN

    978-3-7873-4434-5

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    293-303

  • Počet stran knihy

    590

  • Název nakladatele

    Meiner Verlag

  • Místo vydání

    Hamburg

  • Kód UT WoS kapitoly