Horizont v krajině osobnosti pedagoga
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12260%2F23%3A43907826" target="_blank" >RIV/60076658:12260/23:43907826 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://gymnasion.org/wp-content/uploads/2023/06/G32-web.pdf" target="_blank" >https://gymnasion.org/wp-content/uploads/2023/06/G32-web.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Horizont v krajině osobnosti pedagoga
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá připraveností pedagoga na situace „teď a tady“, přičemž staví na konkrétním příkladu realizovaného kurzu. Situace „teď a tady“ jsou těmi, které pedagog neplánoval a často ani nemohl předvídat. Jsou to situace, které jej vyvádí ze zóny komfortu a často se v nich cítí zcela zaskočen právě prožívaným. Autor příspěvku se zamýšlí nad tím, jestli je možné být na situace „teď a tady“ připraven, a pokud ano, v čem spočívá tato připravenost. Nejde totiž o pouhou kalkulaci faktorů, nýbrž o schopnost vnímat situace, zejména co se týká vztahů, a vnitřně je zpracovávat.
Název v anglickém jazyce
Horizon in the landscape of the educator's personality
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the educater's preparedness for "here and now" situations, using a specific example of a course. The "now and here" situations are those that the educator did not plan for and often could not have foreseen. They are situations that take the educator out of his or her comfort zone and often leave him or her feeling completely surprised by what he or she is experiencing. The author of this paper reflects on whether it is possible to be prepared for the "now and here" situations and, if so, what this preparedness consists of. It is not simply a matter of calculating factors, but of being able to perceive situations, especially in relation to relationships, and to process them internally.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Gymnasion
ISSN
1214-603X
e-ISSN
—
Svazek periodika
17
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
62-65
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—