Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Role of Trust in Creating Opinions in Social Networks

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12310%2F18%3A43898584" target="_blank" >RIV/60076658:12310/18:43898584 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5220/0006592102080215" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5220/0006592102080215</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5220/0006592102080215" target="_blank" >10.5220/0006592102080215</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Role of Trust in Creating Opinions in Social Networks

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Although we are not always aware of this, our existence and especially communication are based on the principles of trust. The importance of trust is crucial in systems where risk is present e.g. when handling the information we have acquired through communication because it is not always possible to immediately verify the truthfulness of it. The aim of this paper is to link two areas, namely the reality in the human community described above and the available knowledge of social networks and multi-agent systems, and try to simulate real trust concerned scenarios in society by these tools. The multi-agent model will be presented, which simulates the behavior of the heterogeneous group (people-like) entities in the process of creating their opinion about the world on the basis of information acquired through communication with other agents. The focus is placed on the processes influencing trust in communication partners and its dynamics. The results of the experiments are also presented.

  • Název v anglickém jazyce

    Role of Trust in Creating Opinions in Social Networks

  • Popis výsledku anglicky

    Although we are not always aware of this, our existence and especially communication are based on the principles of trust. The importance of trust is crucial in systems where risk is present e.g. when handling the information we have acquired through communication because it is not always possible to immediately verify the truthfulness of it. The aim of this paper is to link two areas, namely the reality in the human community described above and the available knowledge of social networks and multi-agent systems, and try to simulate real trust concerned scenarios in society by these tools. The multi-agent model will be presented, which simulates the behavior of the heterogeneous group (people-like) entities in the process of creating their opinion about the world on the basis of information acquired through communication with other agents. The focus is placed on the processes influencing trust in communication partners and its dynamics. The results of the experiments are also presented.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 10th International Conference on Agents and Artificial Intelligence (ICAART 2018)

  • ISBN

    978-989-758-275-2

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    208-215

  • Název nakladatele

    SCITEPRESS – Science and Technology Publications, Lda

  • Místo vydání

    Porto Santo, Madeira

  • Místo konání akce

    Porto Santo, Madeira

  • Datum konání akce

    16. 1. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku