Možnosti využití arteterapie u dětí mladšího školního věku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F05%3A00006425" target="_blank" >RIV/60076658:12410/05:00006425 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Možnosti využití arteterapie u dětí mladšího školního věku
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek je zaměřen na využití arteterapie při skupinové práci s dětmi 1. stupně ZŠ. Východiskem pro terapeutickou práci je v tomto případě předpoklad, že výtvarný projev lze považovat za podobenství poruchy a příznaků (je to v podstatě metaforická výpověď). Cílem arteterapeutického procesu u dětí je posun v jejich výtvarné produkci - tento posun je pak považován za metaforu terapeutického posunu. Při arteterapeutické práci jde o přestrukturování nevědomé psychodynamiky, což může v konečném efektu přispět k odeznění symptomů. Tím, že se mění obsah, forma, případně další atributy výtvarného projevu, mění se i význam naléhavosti osobní problematiky klienta a její dopad na jeho prožívání, což přispívá ke změně náhledu. V případě dětí je důležitý samotnýproces tvorby a doplňování vývojových deficitů ve výtvarné produkci. Arteterapeutická práce bude doložena případem kazuistiky, na níž budou demonstrovány posuny ve výtvarném projevu.
Název v anglickém jazyce
Posibilities of application of art therapy in work with children
Popis výsledku anglicky
The contribution deals with application of art therapy in group work with children of 1. grade of basic school (6 - 11 years). The essential assumption of art therapy of this sort is the existence of analogy between person's art expression and his or herdisorder of symptoms (the art expression is a metaphor). The aim of therapeutic process is a shift in children's art production, as this maturation is assumed to be a metaphor of the therapeutic change. The core of therapeutic process is realigning unconscious psychodynamic. This could finally contribute to subsiding of symptoms. The change of content, form and eventually other attributes of art expression, is related to modification of the acuteness of clienťs problems, and their impact of his/her experience of his/her problematic. This could contribute to the change of clienťs point of view. The process of overcoming of the developmental deficits in art production is very important in therapy of children. We will show art therapy pro
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Nové perspektivy v kognitivním a interkulturním vzdělávání: od předškolní výchovy k informační společnosti - mezinárodní pedagogická konference
ISBN
1214-5041
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
161-168
Název nakladatele
Centrum ekologického výzkumu a výchovy
Místo vydání
Svatý Jan pod Skalou
Místo konání akce
Svatý Jan pod Skalou
Datum konání akce
26. 6. 2005
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—