Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Možnosti využití arteterapie u dětí mladšího školního věku

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F05%3A00006425" target="_blank" >RIV/60076658:12410/05:00006425 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Možnosti využití arteterapie u dětí mladšího školního věku

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek je zaměřen na využití arteterapie při skupinové práci s dětmi 1. stupně ZŠ. Východiskem pro terapeutickou práci je v tomto případě předpoklad, že výtvarný projev lze považovat za podobenství poruchy a příznaků (je to v podstatě metaforická výpověď). Cílem arteterapeutického procesu u dětí je posun v jejich výtvarné produkci - tento posun je pak považován za metaforu terapeutického posunu. Při arteterapeutické práci jde o přestrukturování nevědomé psychodynamiky, což může v konečném efektu přispět k odeznění symptomů. Tím, že se mění obsah, forma, případně další atributy výtvarného projevu, mění se i význam naléhavosti osobní problematiky klienta a její dopad na jeho prožívání, což přispívá ke změně náhledu. V případě dětí je důležitý samotnýproces tvorby a doplňování vývojových deficitů ve výtvarné produkci. Arteterapeutická práce bude doložena případem kazuistiky, na níž budou demonstrovány posuny ve výtvarném projevu.

  • Název v anglickém jazyce

    Posibilities of application of art therapy in work with children

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution deals with application of art therapy in group work with children of 1. grade of basic school (6 - 11 years). The essential assumption of art therapy of this sort is the existence of analogy between person's art expression and his or herdisorder of symptoms (the art expression is a metaphor). The aim of therapeutic process is a shift in children's art production, as this maturation is assumed to be a metaphor of the therapeutic change. The core of therapeutic process is realigning unconscious psychodynamic. This could finally contribute to subsiding of symptoms. The change of content, form and eventually other attributes of art expression, is related to modification of the acuteness of clienťs problems, and their impact of his/her experience of his/her problematic. This could contribute to the change of clienťs point of view. The process of overcoming of the developmental deficits in art production is very important in therapy of children. We will show art therapy pro

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Nové perspektivy v kognitivním a interkulturním vzdělávání: od předškolní výchovy k informační společnosti - mezinárodní pedagogická konference

  • ISBN

    1214-5041

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    161-168

  • Název nakladatele

    Centrum ekologického výzkumu a výchovy

  • Místo vydání

    Svatý Jan pod Skalou

  • Místo konání akce

    Svatý Jan pod Skalou

  • Datum konání akce

    26. 6. 2005

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku