Nároky na současnou didaktiku biologie.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F06%3A00008533" target="_blank" >RIV/60076658:12410/06:00008533 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Nároky na současnou didaktiku biologie.
Popis výsledku v původním jazyce
Současné potřeby společnosti, expanze nových poznatků a trendy výzkumu a technologie v biologii i nové prvky v organizaci a sytému vzdělávání v České republice kladou na didaktiku biologie nové nároky, vyúsťující v otevřené otázky zejména v následujícíchoblastech: v oblasti kurikula pro jednotlivé vzdělávací stupně, teorie učebnic, metod vzdělávání, teoretického, resp. vědeckého zázemí oboru, formulace výzkumných cílů a experimentálních přístupů a v neposlední řadě v oblasti strategie biologického vzdělávání. Vybrané otázky ze zmíněných oblastí. které autor považuje za klíčové, jsou formulovány a diskutovány s ohledem na perspektivu jejich možného řešení.
Název v anglickém jazyce
Expectations from the recent theory of biology education
Popis výsledku anglicky
Recent needs of society, exponential growth of biological knowledge and new trends of research and technologies as well as the new organization and system of education in the Czech republic bring new tasks for the theory of biology education, resulting into open questions in following areas: curriculum of individual educational levels (sensu ISCED), theory of textbooks, methods of education, research aims and experimental approaches, strategy of biology education. Selected questions from mentioned topics, that are substantial according to the author´s meaning, are formulated and discussed with the respect to their possible solution.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Didaktika v dimenziách vedy a praxe. Zborník príspevkov z konferencie z medzinárodnou účastnu konanej 06. - 07. októbra 2005 v Prešove.
ISBN
80-969578-0-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
330-335
Název nakladatele
Fakulta humanitních a přírodních věd Prešovské univerzity
Místo vydání
Prešov
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—