Circadian typology in preadolescence and adolescence and Health education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F09%3A00011353" target="_blank" >RIV/60076658:12410/09:00011353 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Circadian typology in preadolescence and adolescence and Health education
Popis výsledku v původním jazyce
The objective was to assess which of three types of intervention programs are most effective for shifting adolescents to morning-type. One-by-one comparison of before-class data to after-class one showed that significantly higher increase in M-E scores and also higher decrease in the frequency to be depressed in Type 3 class students than that in the other three classes (P<0.05 in both). Combination of classes on fundamental knowledge and detailed techniques to promote health of diurnal rhythms and sleep might be effective for preventing the shift of Japanese adolescents to evening-type and promoting sleep and mental health.
Název v anglickém jazyce
Circadian typology in preadolescence and adolescence and Health education
Popis výsledku anglicky
The objective was to assess which of three types of intervention programs are most effective for shifting adolescents to morning-type. One-by-one comparison of before-class data to after-class one showed that significantly higher increase in M-E scores and also higher decrease in the frequency to be depressed in Type 3 class students than that in the other three classes (P<0.05 in both). Combination of classes on fundamental knowledge and detailed techniques to promote health of diurnal rhythms and sleep might be effective for preventing the shift of Japanese adolescents to evening-type and promoting sleep and mental health.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AK - Sport a aktivity volného času
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F08%2F0352" target="_blank" >GA406/08/0352: Výchova ke zdraví - strategie výuky duševní hygieny</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Health education and Quality of life II
ISBN
978-80-7394-180-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Název nakladatele
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Pedagogická fakulta
Místo vydání
České Budějovice
Místo konání akce
Hluboká nad Vltavou
Datum konání akce
8. 10. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—