Výchova k mediální gramotnosti při přípravě budoucích vyučujících českého jazyka
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F10%3A00011674" target="_blank" >RIV/60076658:12410/10:00011674 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výchova k mediální gramotnosti při přípravě budoucích vyučujících českého jazyka
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek pojednává o možnostech implementace mediální výchovy do výuky českého jazyka a literatury v prostředí sekundární školy. V první části příspěvku je pozornost věnována charakteristice přípravy budoucích vyučujících českého jazyka (relevantní mediologická, psychologická, sémiotická a didaktická východiska oboru, příprava využitelných materiálů pro praktickou realizaci tohoto průřezového tématu apod.). Součástí příspěvku je nastínění a zvážení možností smysluplného využití didaktické technologie ve výuce českého jazyka a podání přehledu o tom, jak práce s (multi)mediálními produkty může napomoci k tomu, aby (nejen) v hodinách českého jazyka byl důraz kladen na rozvoj mediální, vizuální, funkční a čtenářské gramotnosti.
Název v anglickém jazyce
Media literacy teaching in the Czech language teacher programme
Popis výsledku anglicky
The paper explores the possibilites of implementing media education in teaching the Czech language and literature at secondary level. Its first part describes the main aspects of the Czech language teacher training (the relevant mediolological, psychological, semiotic and methodological starting points in the field; the preparation of practical materials applicable for this cross-section theme; etc.) Moreover, the paper outlines the meaningful application of didactic technology, considering its possibilities and providing an overview on the benefits of using (multi)media products, as it shows how they can help accentuate the development of media, visual, functional and reading literacy in (not only) the Czech language classes.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Mediální pedagogika v teorii a praxi : sborník příspěvků z mezinárodní konference o mediální výchově a pedagogice : Plzeň, 17.-18. června 2009.
ISBN
978-80-7043-851-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
—
Název nakladatele
Západočeská univerzita v Plzni, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Plzeň
Místo konání akce
Plzeň, Fakulta pedagogická ZČU
Datum konání akce
1. 1. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—