Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výchova k mediální gramotnosti při přípravě budoucích vyučujících českého jazyka

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F10%3A00011674" target="_blank" >RIV/60076658:12410/10:00011674 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výchova k mediální gramotnosti při přípravě budoucích vyučujících českého jazyka

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek pojednává o možnostech implementace mediální výchovy do výuky českého jazyka a literatury v prostředí sekundární školy. V první části příspěvku je pozornost věnována charakteristice přípravy budoucích vyučujících českého jazyka (relevantní mediologická, psychologická, sémiotická a didaktická východiska oboru, příprava využitelných materiálů pro praktickou realizaci tohoto průřezového tématu apod.). Součástí příspěvku je nastínění a zvážení možností smysluplného využití didaktické technologie ve výuce českého jazyka a podání přehledu o tom, jak práce s (multi)mediálními produkty může napomoci k tomu, aby (nejen) v hodinách českého jazyka byl důraz kladen na rozvoj mediální, vizuální, funkční a čtenářské gramotnosti.

  • Název v anglickém jazyce

    Media literacy teaching in the Czech language teacher programme

  • Popis výsledku anglicky

    The paper explores the possibilites of implementing media education in teaching the Czech language and literature at secondary level. Its first part describes the main aspects of the Czech language teacher training (the relevant mediolological, psychological, semiotic and methodological starting points in the field; the preparation of practical materials applicable for this cross-section theme; etc.) Moreover, the paper outlines the meaningful application of didactic technology, considering its possibilities and providing an overview on the benefits of using (multi)media products, as it shows how they can help accentuate the development of media, visual, functional and reading literacy in (not only) the Czech language classes.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Mediální pedagogika v teorii a praxi : sborník příspěvků z mezinárodní konference o mediální výchově a pedagogice : Plzeň, 17.-18. června 2009.

  • ISBN

    978-80-7043-851-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Západočeská univerzita v Plzni, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Plzeň

  • Místo konání akce

    Plzeň, Fakulta pedagogická ZČU

  • Datum konání akce

    1. 1. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku