Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The use of the article in German - a neglected subject in German-as-a-foreign-language didactics?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F10%3A43882260" target="_blank" >RIV/60076658:12410/10:43882260 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    němčina

  • Název v původním jazyce

    Der Artikelgebrauch im Deutschen - ein "fremdsprachendidaktisches Stiefkind"?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Der Beitrag zeigt auf, wie sehr das Grammatikthema "Artikel" im Fach Deutsch als Fremdsprache sowohl in Forschung als auch in Lehre vernachlässigt wird, meist allein dadurch, dass es nicht ausreichend vom Thema "Genus" abgetrennt wird. Der Artikelgebrauch ist jedoch - insbesondere im Gegensatz zur Genusproblematik - ein semantisch sehr relevantes Kapitel der deutschen Grammatik. Empirische Untersuchungen belegen, dass DaF-Studierende - im Gegensatz zu wissenschaftlichen sowie Lehrbuchautoren - sich dieser Tatsache weitgehend bewusst sind.

  • Název v anglickém jazyce

    The use of the article in German - a neglected subject in German-as-a-foreign-language didactics?

  • Popis výsledku anglicky

    The paper shall demonstrate, that the use of the article in German-as-a-foreign-language is rather disregarded by both research and textbooks authors. Above all, the important separation of article and gender subjects is extensively neglected not only byGerman-as-a-foreign-language teachers, but also in scientific as well as practical literature. But the use of the article is - especially in comparison to the gender subject - quite important even in a semantic way. However, empirical studies demonstrate that German-as-a-foreign-language students seem to be more aware of this fact than scientists and textbook authors do.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Theorie und Praxis. Österreichische Beiträge zu Deutsch als Fremdsprache, Band 14, Schwerpunkt: Mehrsprachigkeit und Sprachförderung Deutsch

  • ISBN

    978-3-7065-5084-0

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    211-220

  • Počet stran knihy

    268

  • Název nakladatele

    Studienverlag

  • Místo vydání

    Innsbruck

  • Kód UT WoS kapitoly