Počítač, trojúhelník a kvadratická funkce
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F10%3A43882278" target="_blank" >RIV/60076658:12410/10:43882278 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Počítač, trojúhelník a kvadratická funkce
Popis výsledku v původním jazyce
Studie přináší výsledky šetření z vyučovacích hodin na základní škole souvisejícího se zavedením nové formy výuky. Dokumentujeme možné využití počítačů na základní škole - popisujeme propedeutiku pojmů kvadratická funkce a parabola s využitím Cabri geometrie. V 7. třídě jsou v učebnicích tyto pojmy zavedeny intuitivně při výuce vlastností průsečíku výšek trojúhelníku, v 9. třídě se tyto poznatky zužitkují při výuce vlastností funkcí.Výsledky experimentu ukazují, že použití počítače se stává důležitým nástrojem při motivaci a výstavbě pojmů a při zkoumání matematických vztahů. Počítač tak může sloužit nejen jako demonstrační pomůcka a nástroj k usnadnění výpočtů, ale i k objevování a upevňování pojmů.
Název v anglickém jazyce
Computer, triangle and quadratic functions
Popis výsledku anglicky
The study provides the results of investigations of lessons in elementary school associated with the introduction of new forms of teaching. One thing which we have to approach systematically is the utilisation of computers in the teaching process. The invasion of computers into the teaching process is an unarguable fact to which education has to react. At the same time, we have to be aware that there has not yet been a situation where every pupil would have a computer at home and at school and could useit for everyday work. We implement work with geometric programs in classes of geometry from Year 6. We work with geometric sketchpad Cabri II+ which is available in many schools in the Czech Republic. The textbooks are designed so that a computer is considered as a helping tool in the teaching process not to handicap those pupils who do not have a computer at home.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Matematika, fyzika, informatika
ISSN
1210-1761
e-ISSN
—
Svazek periodika
19
Číslo periodika v rámci svazku
6
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
362-372
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—