Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Počítač, trojúhelník a kvadratická funkce

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F10%3A43882278" target="_blank" >RIV/60076658:12410/10:43882278 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Počítač, trojúhelník a kvadratická funkce

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie přináší výsledky šetření z vyučovacích hodin na základní škole souvisejícího se zavedením nové formy výuky. Dokumentujeme možné využití počítačů na základní škole - popisujeme propedeutiku pojmů kvadratická funkce a parabola s využitím Cabri geometrie. V 7. třídě jsou v učebnicích tyto pojmy zavedeny intuitivně při výuce vlastností průsečíku výšek trojúhelníku, v 9. třídě se tyto poznatky zužitkují při výuce vlastností funkcí.Výsledky experimentu ukazují, že použití počítače se stává důležitým nástrojem při motivaci a výstavbě pojmů a při zkoumání matematických vztahů. Počítač tak může sloužit nejen jako demonstrační pomůcka a nástroj k usnadnění výpočtů, ale i k objevování a upevňování pojmů.

  • Název v anglickém jazyce

    Computer, triangle and quadratic functions

  • Popis výsledku anglicky

    The study provides the results of investigations of lessons in elementary school associated with the introduction of new forms of teaching. One thing which we have to approach systematically is the utilisation of computers in the teaching process. The invasion of computers into the teaching process is an unarguable fact to which education has to react. At the same time, we have to be aware that there has not yet been a situation where every pupil would have a computer at home and at school and could useit for everyday work. We implement work with geometric programs in classes of geometry from Year 6. We work with geometric sketchpad Cabri II+ which is available in many schools in the Czech Republic. The textbooks are designed so that a computer is considered as a helping tool in the teaching process not to handicap those pupils who do not have a computer at home.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Matematika, fyzika, informatika

  • ISSN

    1210-1761

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    19

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    362-372

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus