Jazyk jako "antireklama na ženy". Co s tím?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F12%3A43884106" target="_blank" >RIV/60076658:12410/12:43884106 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Jazyk jako "antireklama na ženy". Co s tím?
Popis výsledku v původním jazyce
V mnoha jazycích se uplatňují principy genderově korektního jazyka. České lingvistky a lingvisté se dlouho domnívali, že pro češtinu je tato problematika nerelevantní. Autorka ukazuje na konkrétních příkladech a jejich rodově korektních alternativách, jak jazykový úzus může magrinalizovat a diskriminovat ženy.
Název v anglickém jazyce
Languae Use as a Tool to Opress Women. What to Do?
Popis výsledku anglicky
In many languages principles of genderfair language use have been established in many foreign languages. However, numerous Czech linguists insist that this issue is only relevant for genderless languages. The author lists many examples to show how important is use genderfair language.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Rovné příležitosti do firem. Zpravodaj Gender Studies o. p. s.
ISBN
978-80-86520-43-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Název nakladatele
Zpravodaj Gender Studies o. p. s.
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
1. 7. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—