Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Number theory: Divisibility criteria in the decimal numeral system

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F13%3A43885065" target="_blank" >RIV/60076658:12410/13:43885065 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60076658:12510/13:43885065

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Number theory: Divisibility criteria in the decimal numeral system

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Mathematics in general and the number theory especially is rather unpopular for students, it is often considered to be useless as well as being neglected. Our aim is to show that the number theory plays an irreplaceable role in many fields of everyday life and students should take it into account. The paper presents disconcerting results of testing chosen students of elementary problems from the divisibility. There is an actual need of transformation of the way of teaching the number theory the young students.

  • Název v anglickém jazyce

    Number theory: Divisibility criteria in the decimal numeral system

  • Popis výsledku anglicky

    Mathematics in general and the number theory especially is rather unpopular for students, it is often considered to be useless as well as being neglected. Our aim is to show that the number theory plays an irreplaceable role in many fields of everyday life and students should take it into account. The paper presents disconcerting results of testing chosen students of elementary problems from the divisibility. There is an actual need of transformation of the way of teaching the number theory the young students.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BA - Obecná matematika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 10th International Conference Efficeency and Responsibility in Education 2013

  • ISBN

    978-80-213-2378-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    98-104

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    6. 7. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000327802000012