Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A Cross-Country Evaluation of Cheating in Academia-A Comparison of Data from the US and the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F13%3A43885207" target="_blank" >RIV/60076658:12410/13:43885207 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00023752:_____/13:43914465

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s10805-013-9179-6" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/s10805-013-9179-6</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s10805-013-9179-6" target="_blank" >10.1007/s10805-013-9179-6</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A Cross-Country Evaluation of Cheating in Academia-A Comparison of Data from the US and the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this study, we examine differences in cheating behaviors in higher education between two countries, namely the United States and the Czech Republic, which differ in many social, cultural and political aspects. We compare a recent (2011) Czech Republicsurvey of 291 students to that of 268 students in the US (Klein et al., 2007). For all items surveyed, CR students showed a higher propensity to engage in cheating. Additionally, we found more forms of serious cheating present in the Czech sample. In all cases, the differences between the US and Czech samples were statistically significant.

  • Název v anglickém jazyce

    A Cross-Country Evaluation of Cheating in Academia-A Comparison of Data from the US and the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    In this study, we examine differences in cheating behaviors in higher education between two countries, namely the United States and the Czech Republic, which differ in many social, cultural and political aspects. We compare a recent (2011) Czech Republicsurvey of 291 students to that of 268 students in the US (Klein et al., 2007). For all items surveyed, CR students showed a higher propensity to engage in cheating. Additionally, we found more forms of serious cheating present in the Czech sample. In all cases, the differences between the US and Czech samples were statistically significant.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Academic Ethics (print)

  • ISSN

    1570-1727

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    157-167

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus