Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

COMPUTER SIMULATION IN SOLVING PROBLEMS FROM PROBABILITY

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F13%3A43885827" target="_blank" >RIV/60076658:12410/13:43885827 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    COMPUTER SIMULATION IN SOLVING PROBLEMS FROM PROBABILITY

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Probability is part of school mathematics which students are often afraid of it. Not infrequently it is taught by using formulas and without great clarity. Teachers do not usually use computers for simulation of random chances in the theory of probability in the Czech Republic. Students rarely come across some example which should be solved by computer simulation. Although there are exceptions. We would like to show that computer simulation can play an important role in understanding of secondary schoolstudents - for example while solving problems from random walk. In this case, students can use stochastic graph. Then it is possible to build a formula for the solution of the problem. In our lessons, we have seen that for a lot of students it is not illustrative enough to be it. They can`t interpret it because they don`t understand the graph. At that time computer simulation has the irreplaceable role. It gives an illustrative and more comprehensible solution (or a way to solve it) of

  • Název v anglickém jazyce

    COMPUTER SIMULATION IN SOLVING PROBLEMS FROM PROBABILITY

  • Popis výsledku anglicky

    Probability is part of school mathematics which students are often afraid of it. Not infrequently it is taught by using formulas and without great clarity. Teachers do not usually use computers for simulation of random chances in the theory of probability in the Czech Republic. Students rarely come across some example which should be solved by computer simulation. Although there are exceptions. We would like to show that computer simulation can play an important role in understanding of secondary schoolstudents - for example while solving problems from random walk. In this case, students can use stochastic graph. Then it is possible to build a formula for the solution of the problem. In our lessons, we have seen that for a lot of students it is not illustrative enough to be it. They can`t interpret it because they don`t understand the graph. At that time computer simulation has the irreplaceable role. It gives an illustrative and more comprehensible solution (or a way to solve it) of

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of ICTMT11

  • ISBN

    978-88-6629-000-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    268 - 273

  • Název nakladatele

    Universit? degli Studi di Bari Aldo Moro Bari, Italy

  • Místo vydání

    Bari

  • Místo konání akce

    Bari, Italy

  • Datum konání akce

    9. 6. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku