Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

("Povinná") školní četba a/nebo její komiksové ztvárnění?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F13%3A43886415" target="_blank" >RIV/60076658:12410/13:43886415 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    ("Povinná") školní četba a/nebo její komiksové ztvárnění?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Za jeden z trendů v současném spektru komiksových sdělení lze mj. považovat rozmach komiksových zpracování literárních děl pro děti a mládež, a to především děl světoznámých, která jsou nejčastěji zařazována do čítanek a která figurují mezi tituly tzv. "povinné školní četby". Příspěvek si klade za cíl zmapovat tato nejnověji vydaná komiksová ztvárnění, jež jsou dostupná českému čtenáři, a na základě výsledků naratologické a sémiotické analýzy vztahů mezi literární předlohou a její komiksovou podobou vyvodit závěry o zdařilosti daných komiksových adaptací a o možnostech jejich smysluplné implementace do jazykové výuky.

  • Název v anglickém jazyce

    "Compulsory" reading in schools and/or its comics rendition?

  • Popis výsledku anglicky

    One of the trends in contemporary spectrum of comics messages is a rise in comic adaptations of literary works for children and young readers, namely world classics, which are frequently on the curricula lists of compulsory reading. The papers's aim is to give an overview of recently published adaptations available to Czech readership and draw a conclusion based on an analysis of relations between the literary original and comics adaptation about the success rate of given comics adaptation and discuss the feasibility of implementing them into language education.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Studia komiksu: možnosti a perspektivy

  • ISBN

    978-80-244-3327-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    285-297

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci pro Centrum kulturálních, mediálních a komunikačních studií při Filozofické fakultě

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    26. 4. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku