Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kritické a tvořivé myšlení: není to málo? Rozvoj myšlení ve filosofických, teologických, psychologických a pedagogických souvislostech.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F13%3A43886468" target="_blank" >RIV/60076658:12410/13:43886468 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60076658:12260/13:43886468

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kritické a tvořivé myšlení: není to málo? Rozvoj myšlení ve filosofických, teologických, psychologických a pedagogických souvislostech.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kniha, ve dvanácti kapitolách zkoumá myšlenku rozvoje myšlení v návaznosti na práci Matthew Lipmana, zakladatele programu Filozofie pro děti, přičemž pracuje s předpokladem, že rozvoj myšlení z pedagogického hlediska nelze (resp. není dobré) redukovat naos?vojování intelektových dovedností (thinking skills) a přináší řadu argumentů, které opodstatněnost tohoto předpokladu podporují. Z pohledu filosofie, teologie, psychologie a pedagogiky se zaměřuje zejména na dvě základní otázky: co rozumíme myšlením,které má být rozvíjeno, a proč sledovat právě tento cíl, resp. o čem dalším je ještě třeba ho?vořit, do jakého kontextu je koncept rozvoje myšlení třeba zasadit, aby byl skutečně smysluplný?

  • Název v anglickém jazyce

    Critical and Creative Thinking: Is That Enough? Philosophical, theological, psychological and educational perspectives of fostering thinking

  • Popis výsledku anglicky

    The book, in twelve chapters, examines the idea of fostering think?ing, following the work of Matthew Lipman, the founder of Philosophy for Children programme. It brings together authors from several fields underlying the idea of fostering thinking - philosophy, theology, psychology and education - examining the reasons why fostering thinking should not be understood only as fostering thinking skills (as the general tendency may be when critical and creative thinking modes are dis?cussed). The book provides the reader with reasons to understand thinking as a multi-dimensional phenomenon which should be examined (and understood) as a complex inter-disciplinary issue.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AA - Filosofie a náboženství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7394-432-2

  • Počet stran knihy

    248

  • Název nakladatele

    Teologická fakulta JU

  • Místo vydání

    České Budějovice

  • Kód UT WoS knihy