Kritické a tvořivé myšlení: není to málo? Rozvoj myšlení ve filosofických, teologických, psychologických a pedagogických souvislostech.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F13%3A43886468" target="_blank" >RIV/60076658:12410/13:43886468 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/60076658:12260/13:43886468
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kritické a tvořivé myšlení: není to málo? Rozvoj myšlení ve filosofických, teologických, psychologických a pedagogických souvislostech.
Popis výsledku v původním jazyce
Kniha, ve dvanácti kapitolách zkoumá myšlenku rozvoje myšlení v návaznosti na práci Matthew Lipmana, zakladatele programu Filozofie pro děti, přičemž pracuje s předpokladem, že rozvoj myšlení z pedagogického hlediska nelze (resp. není dobré) redukovat naos?vojování intelektových dovedností (thinking skills) a přináší řadu argumentů, které opodstatněnost tohoto předpokladu podporují. Z pohledu filosofie, teologie, psychologie a pedagogiky se zaměřuje zejména na dvě základní otázky: co rozumíme myšlením,které má být rozvíjeno, a proč sledovat právě tento cíl, resp. o čem dalším je ještě třeba ho?vořit, do jakého kontextu je koncept rozvoje myšlení třeba zasadit, aby byl skutečně smysluplný?
Název v anglickém jazyce
Critical and Creative Thinking: Is That Enough? Philosophical, theological, psychological and educational perspectives of fostering thinking
Popis výsledku anglicky
The book, in twelve chapters, examines the idea of fostering think?ing, following the work of Matthew Lipman, the founder of Philosophy for Children programme. It brings together authors from several fields underlying the idea of fostering thinking - philosophy, theology, psychology and education - examining the reasons why fostering thinking should not be understood only as fostering thinking skills (as the general tendency may be when critical and creative thinking modes are dis?cussed). The book provides the reader with reasons to understand thinking as a multi-dimensional phenomenon which should be examined (and understood) as a complex inter-disciplinary issue.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AA - Filosofie a náboženství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7394-432-2
Počet stran knihy
248
Název nakladatele
Teologická fakulta JU
Místo vydání
České Budějovice
Kód UT WoS knihy
—