Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

AFTER- SCHOOL SERVICES OF WELLNESS ORIENTED PHYSICAL ACTIVITIES IN CHILDREN WITH HEARING AND VISUAL DISABILITIES

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F13%3A43887456" target="_blank" >RIV/60076658:12410/13:43887456 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    AFTER- SCHOOL SERVICES OF WELLNESS ORIENTED PHYSICAL ACTIVITIES IN CHILDREN WITH HEARING AND VISUAL DISABILITIES

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main purpose of the program "Public Health" is to guarantee healthy European society. Integration and inclusion of challenging children in local after-school programs is going out of the human rights perspective of people with disabilities and is aimed to their full health-social rehabilitation. Movement activities, and especially controlled movement activities, are defined as one of the most obvious and unquestionable tools for influencing positively human health over life (Velemínský, 2011). The aim of the study is a comparability analysis of availability in the after-school movement activities for children with hearing or visual disabilities (8 - 15 years old) in South Bohemia region of Czech Republic and in regions of selected EU states (Bulgaria, Slovenia and Great Britain). The integration process is viewed as the health-social model. The investigative research work was oriented on accessibility of controlled movement activities for challenging children and to uncover social,

  • Název v anglickém jazyce

    AFTER- SCHOOL SERVICES OF WELLNESS ORIENTED PHYSICAL ACTIVITIES IN CHILDREN WITH HEARING AND VISUAL DISABILITIES

  • Popis výsledku anglicky

    The main purpose of the program "Public Health" is to guarantee healthy European society. Integration and inclusion of challenging children in local after-school programs is going out of the human rights perspective of people with disabilities and is aimed to their full health-social rehabilitation. Movement activities, and especially controlled movement activities, are defined as one of the most obvious and unquestionable tools for influencing positively human health over life (Velemínský, 2011). The aim of the study is a comparability analysis of availability in the after-school movement activities for children with hearing or visual disabilities (8 - 15 years old) in South Bohemia region of Czech Republic and in regions of selected EU states (Bulgaria, Slovenia and Great Britain). The integration process is viewed as the health-social model. The investigative research work was oriented on accessibility of controlled movement activities for challenging children and to uncover social,

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta salus vitae

  • ISSN

    1805-8787

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    136-147

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus