Hudba k nazírání. Od synestézie k abstrakci skrze hudební náměty výtvarných činností.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F14%3A43886781" target="_blank" >RIV/60076658:12410/14:43886781 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hudba k nazírání. Od synestézie k abstrakci skrze hudební náměty výtvarných činností.
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvěk pojednává o problematice propojování vizuálních a auditivních médií v estetické výchově. Vedle nástinu historické geneze prostupování výtvarné a hudební kultury zmiňuje také důležité vývojově-psychologické aspekty pro aplikaci hudebních námětůdo procesu výtvarného vzdělávání a sleduje úroveň a způsob pedagogického uchopení tematické výstavy Alšovy jihočeské galerie v Hluboké nad Vltavou s názvem "Když se hudba vybarví".
Název v anglickém jazyce
Music to be seen. From synesthesia to abstraction through the musical themes of art activities.
Popis výsledku anglicky
The paper discusses the issue of permeation of visual and auditive media in aesthetic education. It outlines the historical genesis of linking of visual art and music culture. It also mentions the important developmental and psychological aspects of application of musical themes to the process of art education and responds to the level and way of educational appropriation of thematic exhibition "When music get coloured", taken place in Alšova jihočeská galerie in Hluboká nad Vltavou.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů