The Living Things in the Science Education at Primary School - The Videoresearch of Current Status of Instruction
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F14%3A43887785" target="_blank" >RIV/60076658:12410/14:43887785 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Living Things in the Science Education at Primary School - The Videoresearch of Current Status of Instruction
Popis výsledku v původním jazyce
Results of analysis of 30 biology classes of integrated science taught at primary schools are presented in this article. The research investigated the current status of the use of living things or their substitutes in selected thematic units of the educational area Human and His World. Results were obtained by analysis of video recordings via the software Videograph.
Název v anglickém jazyce
The Living Things in the Science Education at Primary School - The Videoresearch of Current Status of Instruction
Popis výsledku anglicky
Results of analysis of 30 biology classes of integrated science taught at primary schools are presented in this article. The research investigated the current status of the use of living things or their substitutes in selected thematic units of the educational area Human and His World. Results were obtained by analysis of video recordings via the software Videograph.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F09%2F1039" target="_blank" >GA406/09/1039: Užití přírodnin v kontextu cílů a kurikula přírodovědného vzdělávání na 1. stupni ZŠ.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
The New Educational Review
ISSN
1732-6729
e-ISSN
—
Svazek periodika
35
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
131-143
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—