Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Confronting Intolerance in Post-Conflict Kosovo through Literary Fiction

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F15%3A43889098" target="_blank" >RIV/60076658:12410/15:43889098 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.pf.jcu.cz/research/lingua_viva/lv20.php" target="_blank" >http://www.pf.jcu.cz/research/lingua_viva/lv20.php</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Confronting Intolerance in Post-Conflict Kosovo through Literary Fiction

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Through the fiction of E.M. Forster and Mark Twain, this essay described the theoretical and practical approach to teaching Mark Twain's Pudd'nhead Wilson and E.M. Forster's novel Where Angel Fear to Tread to students attending a summer course at the university in post-conflict Mitrovica in the Republic of Kosovo. In both these works, bigotry and intolerance was confronted and overcome. The theoretical approach combined a critical reading of the texts by examining through the epiphany experienced by themain characters the notion of nosce te ipsum or "know thyself" by means of Parker Palmer's notion of the subject-centered classroom. The background and experience in class as well as in Kosovo generally are thoroughly presented in the paper.

  • Název v anglickém jazyce

    Confronting Intolerance in Post-Conflict Kosovo through Literary Fiction

  • Popis výsledku anglicky

    Through the fiction of E.M. Forster and Mark Twain, this essay described the theoretical and practical approach to teaching Mark Twain's Pudd'nhead Wilson and E.M. Forster's novel Where Angel Fear to Tread to students attending a summer course at the university in post-conflict Mitrovica in the Republic of Kosovo. In both these works, bigotry and intolerance was confronted and overcome. The theoretical approach combined a critical reading of the texts by examining through the epiphany experienced by themain characters the notion of nosce te ipsum or "know thyself" by means of Parker Palmer's notion of the subject-centered classroom. The background and experience in class as well as in Kosovo generally are thoroughly presented in the paper.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Lingua viva

  • ISSN

    1801-1489

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    XI

  • Číslo periodika v rámci svazku

    20

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    17-29

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus