Confronting Intolerance in Post-Conflict Kosovo through Literary Fiction
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F15%3A43889098" target="_blank" >RIV/60076658:12410/15:43889098 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.pf.jcu.cz/research/lingua_viva/lv20.php" target="_blank" >http://www.pf.jcu.cz/research/lingua_viva/lv20.php</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Confronting Intolerance in Post-Conflict Kosovo through Literary Fiction
Popis výsledku v původním jazyce
Through the fiction of E.M. Forster and Mark Twain, this essay described the theoretical and practical approach to teaching Mark Twain's Pudd'nhead Wilson and E.M. Forster's novel Where Angel Fear to Tread to students attending a summer course at the university in post-conflict Mitrovica in the Republic of Kosovo. In both these works, bigotry and intolerance was confronted and overcome. The theoretical approach combined a critical reading of the texts by examining through the epiphany experienced by themain characters the notion of nosce te ipsum or "know thyself" by means of Parker Palmer's notion of the subject-centered classroom. The background and experience in class as well as in Kosovo generally are thoroughly presented in the paper.
Název v anglickém jazyce
Confronting Intolerance in Post-Conflict Kosovo through Literary Fiction
Popis výsledku anglicky
Through the fiction of E.M. Forster and Mark Twain, this essay described the theoretical and practical approach to teaching Mark Twain's Pudd'nhead Wilson and E.M. Forster's novel Where Angel Fear to Tread to students attending a summer course at the university in post-conflict Mitrovica in the Republic of Kosovo. In both these works, bigotry and intolerance was confronted and overcome. The theoretical approach combined a critical reading of the texts by examining through the epiphany experienced by themain characters the notion of nosce te ipsum or "know thyself" by means of Parker Palmer's notion of the subject-centered classroom. The background and experience in class as well as in Kosovo generally are thoroughly presented in the paper.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Lingua viva
ISSN
1801-1489
e-ISSN
—
Svazek periodika
XI
Číslo periodika v rámci svazku
20
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
17-29
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—