Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Computational psycholinguistic analysis and its application in psychological assessment of college students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F15%3A43889295" target="_blank" >RIV/60076658:12410/15:43889295 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/62690094:18440/15:50004050

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/jped-2015-0004" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1515/jped-2015-0004</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/jped-2015-0004" target="_blank" >10.1515/jped-2015-0004</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Computational psycholinguistic analysis and its application in psychological assessment of college students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the issue of computational psycholinguistic analysis (CPA) and its experimental application in basic psychological and pedagogical assessment. CPA is a new method which may potentially provide interesting, psychologically relevant information about the author of a particular text, regardless of the text's factual (semantic) content and without the need to obtain additional materials. As part of our QPA-FPT research we studied the link between the linguistic form of a text by Czech college students and their personality characteristics obtained from a psychodiagnostic test battery. The article also discusses the basis of the method, opportunities for practical application and potential use within psychological and pedagogical disciplines.

  • Název v anglickém jazyce

    Computational psycholinguistic analysis and its application in psychological assessment of college students

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the issue of computational psycholinguistic analysis (CPA) and its experimental application in basic psychological and pedagogical assessment. CPA is a new method which may potentially provide interesting, psychologically relevant information about the author of a particular text, regardless of the text's factual (semantic) content and without the need to obtain additional materials. As part of our QPA-FPT research we studied the link between the linguistic form of a text by Czech college students and their personality characteristics obtained from a psychodiagnostic test battery. The article also discusses the basis of the method, opportunities for practical application and potential use within psychological and pedagogical disciplines.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogický časopis/ Journal of Pedagogy

  • ISSN

    1338-1563

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    61-72

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus