Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Subdeprivace a její obraz ve školním vývoji dítěte

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F15%3A43889778" target="_blank" >RIV/60076658:12410/15:43889778 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Subdeprivace a její obraz ve školním vývoji dítěte

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předkládaná studie se soustředila na otázky subdeprivace u adolescenctů vychovávaných v dětských domovech, kdy ústavní péče nahradila jejich nefunkční rodiny. Východiskem studie byl longitudinální výzkum adolescentů z nefunkčních rodin realizovaný týmemprof. Matějčka a spolupracovníků. Výzkumný přístup týmu prof. Matějčka jsme modifikovali a srovnali vývoj adolescentů z nefunkčních rodin, kteří byli umístěni v dětských domovech (n'=75) s vývojem adolescentů v intaktních rodinách (n = 81). Výsledky podpořily domněnku o přetrvávající subdeprivaci u skupiny ústavní a vyzvedly nutnost dalšího reformního úsilí v institucionální péči.

  • Název v anglickém jazyce

    Subdeprivation and its image in school development of the child

  • Popis výsledku anglicky

    The present research focused on the question of subdeprivation among adolescents that have been growing up in institutions that compensated for and substituted dysfunctional families of those adolescents. The starting point for the present study was thelongitudinal research of prof. Matějček and his colleagues of children and adolescents from dysfunctional families. We have modified prof. Matějček's approach and compared early adolescent students that have been growing up since their early childhood ininstitutions (n = 75) with adolescents growing up in intact families (n = 81). The results supported the notion of an enduring subdeprivation among adolescents growing up in institutional settings and they pointed to the need for further reforms in children and adolescents institutional care.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Pedagogicko-psychologická diagnostika: cesta k účinnému vedení

  • ISBN

    978-80-88057-18-5

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    21-37

  • Počet stran knihy

    120

  • Název nakladatele

    EDUKO

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly