Subdeprivace a její obraz ve školním vývoji dítěte
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F15%3A43889778" target="_blank" >RIV/60076658:12410/15:43889778 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Subdeprivace a její obraz ve školním vývoji dítěte
Popis výsledku v původním jazyce
Předkládaná studie se soustředila na otázky subdeprivace u adolescenctů vychovávaných v dětských domovech, kdy ústavní péče nahradila jejich nefunkční rodiny. Východiskem studie byl longitudinální výzkum adolescentů z nefunkčních rodin realizovaný týmemprof. Matějčka a spolupracovníků. Výzkumný přístup týmu prof. Matějčka jsme modifikovali a srovnali vývoj adolescentů z nefunkčních rodin, kteří byli umístěni v dětských domovech (n'=75) s vývojem adolescentů v intaktních rodinách (n = 81). Výsledky podpořily domněnku o přetrvávající subdeprivaci u skupiny ústavní a vyzvedly nutnost dalšího reformního úsilí v institucionální péči.
Název v anglickém jazyce
Subdeprivation and its image in school development of the child
Popis výsledku anglicky
The present research focused on the question of subdeprivation among adolescents that have been growing up in institutions that compensated for and substituted dysfunctional families of those adolescents. The starting point for the present study was thelongitudinal research of prof. Matějček and his colleagues of children and adolescents from dysfunctional families. We have modified prof. Matějček's approach and compared early adolescent students that have been growing up since their early childhood ininstitutions (n = 75) with adolescents growing up in intact families (n = 81). The results supported the notion of an enduring subdeprivation among adolescents growing up in institutional settings and they pointed to the need for further reforms in children and adolescents institutional care.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Pedagogicko-psychologická diagnostika: cesta k účinnému vedení
ISBN
978-80-88057-18-5
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
21-37
Počet stran knihy
120
Název nakladatele
EDUKO
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—