Education of children with mental disability in nature environment
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F16%3A43891002" target="_blank" >RIV/60076658:12410/16:43891002 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Education of children with mental disability in nature environment
Popis výsledku v původním jazyce
The paper is aimed on new approaches of the multilevel composition of the motor learning in the process of controlled physical activities in children with mental disability (light or middle level). The purpose is to present intentional implementation of health education in Czech Republic and in Bulgaria in pure nature environment. The research was based on standardized anthropometric screening and questionnaire (PedsQuel), intervention program based on elements of floating, yoga, walking and dancing. Basic strategy was to develop knowledge and skills leading to potentials in sense of appropriate and real-life perspectives implementation. There are presented observations of selected participants relating to the anthropometric characteristics and psycho-social characteristics monitored during intervention of the controlled physical activities
Název v anglickém jazyce
Education of children with mental disability in nature environment
Popis výsledku anglicky
The paper is aimed on new approaches of the multilevel composition of the motor learning in the process of controlled physical activities in children with mental disability (light or middle level). The purpose is to present intentional implementation of health education in Czech Republic and in Bulgaria in pure nature environment. The research was based on standardized anthropometric screening and questionnaire (PedsQuel), intervention program based on elements of floating, yoga, walking and dancing. Basic strategy was to develop knowledge and skills leading to potentials in sense of appropriate and real-life perspectives implementation. There are presented observations of selected participants relating to the anthropometric characteristics and psycho-social characteristics monitored during intervention of the controlled physical activities
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Pohybové aktivity ve světle odkazu Karla IV.
ISBN
978-80-87647-30-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
100
Strana od-do
16-17
Název nakladatele
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
16. 9. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—