Impact of initiatives to implement science inquiry: a comparative study of the Turkish, Israeli, Swedish and Czech science education systems
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F16%3A43891253" target="_blank" >RIV/60076658:12410/16:43891253 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.readcube.com/articles/10.1007/s11422-015-9704-6?author_access_token=UgE8KiwoPwjUM4f-hZAxXfe4RwlQNchNByi7wbcMAY5Yd9TqNKYcqdxTcDMd1hg8io29RVb7WLbYSn7DAx8JjxZI9z89b4sb0Lp_Ilc3A2M-oI2zRTT8ll-cijgaDCfxiK2TaHvWwlZcMb89YdUiJw%3D%3D" target="_blank" >http://www.readcube.com/articles/10.1007/s11422-015-9704-6?author_access_token=UgE8KiwoPwjUM4f-hZAxXfe4RwlQNchNByi7wbcMAY5Yd9TqNKYcqdxTcDMd1hg8io29RVb7WLbYSn7DAx8JjxZI9z89b4sb0Lp_Ilc3A2M-oI2zRTT8ll-cijgaDCfxiK2TaHvWwlZcMb89YdUiJw%3D%3D</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/s11422-015-9704-6" target="_blank" >10.1007/s11422-015-9704-6</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Impact of initiatives to implement science inquiry: a comparative study of the Turkish, Israeli, Swedish and Czech science education systems
Popis výsledku v původním jazyce
The project Mars-500 was the first long-term simulation of a manned flight to Mars. We examined the ways crew members described their experiences and their life during simulation, what they saw as key episodes and key topics in simulation, as well as key problems and key benefits. The aim of this paper is to present the Mars-500 simulation in its complexity, from beginning to end, as a one narrative story.
Název v anglickém jazyce
Impact of initiatives to implement science inquiry: a comparative study of the Turkish, Israeli, Swedish and Czech science education systems
Popis výsledku anglicky
The project Mars-500 was the first long-term simulation of a manned flight to Mars. We examined the ways crew members described their experiences and their life during simulation, what they saw as key episodes and key topics in simulation, as well as key problems and key benefits. The aim of this paper is to present the Mars-500 simulation in its complexity, from beginning to end, as a one narrative story.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Cultural Studies of Science Education
ISSN
1871-1502
e-ISSN
—
Svazek periodika
2016
Číslo periodika v rámci svazku
July 2016
Stát vydavatele periodika
NL - Nizozemsko
Počet stran výsledku
32
Strana od-do
1-32
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—