Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modeling and prediction of long-distance traffic flows through the example of road transport in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F16%3A43891386" target="_blank" >RIV/60076658:12410/16:43891386 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989592:15310/16:33159197

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/14702541.2015.1084029" target="_blank" >http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/14702541.2015.1084029</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/14702541.2015.1084029" target="_blank" >10.1080/14702541.2015.1084029</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Modeling and prediction of long-distance traffic flows through the example of road transport in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main objective of this paper is the modeling of the existing intensity of traffic flows on highways and expressways in the Czech Republic by determination of the optimal distance-decay function. On the basis of the resulting model and the resulting distance-decay function, it is possible to predict the intensity of traffic in the event of the completion and commissioning of new sections of highways and expressways. The subsequent analysis will allow us to make a qualified prediction of traffic intensity in the event of the completion of the R35 expressway, or after the completion of the R35 and R43 expressways. Besides the intensity on the above-mentioned roads themselves, the paper also predicts the expected reduction in traffic intensity on the busiest highway in the Czech Republic, i.e., on the D1 highway between Prague and Brno.

  • Název v anglickém jazyce

    Modeling and prediction of long-distance traffic flows through the example of road transport in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The main objective of this paper is the modeling of the existing intensity of traffic flows on highways and expressways in the Czech Republic by determination of the optimal distance-decay function. On the basis of the resulting model and the resulting distance-decay function, it is possible to predict the intensity of traffic in the event of the completion and commissioning of new sections of highways and expressways. The subsequent analysis will allow us to make a qualified prediction of traffic intensity in the event of the completion of the R35 expressway, or after the completion of the R35 and R43 expressways. Besides the intensity on the above-mentioned roads themselves, the paper also predicts the expected reduction in traffic intensity on the busiest highway in the Czech Republic, i.e., on the D1 highway between Prague and Brno.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Scottish Geographical Journal

  • ISSN

    1470-2541

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    132

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    103-117

  • Kód UT WoS článku

    000365666100007

  • EID výsledku v databázi Scopus