Modeling and prediction of long-distance traffic flows through the example of road transport in the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F16%3A43891386" target="_blank" >RIV/60076658:12410/16:43891386 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61989592:15310/16:33159197
Výsledek na webu
<a href="http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/14702541.2015.1084029" target="_blank" >http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/14702541.2015.1084029</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1080/14702541.2015.1084029" target="_blank" >10.1080/14702541.2015.1084029</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Modeling and prediction of long-distance traffic flows through the example of road transport in the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
The main objective of this paper is the modeling of the existing intensity of traffic flows on highways and expressways in the Czech Republic by determination of the optimal distance-decay function. On the basis of the resulting model and the resulting distance-decay function, it is possible to predict the intensity of traffic in the event of the completion and commissioning of new sections of highways and expressways. The subsequent analysis will allow us to make a qualified prediction of traffic intensity in the event of the completion of the R35 expressway, or after the completion of the R35 and R43 expressways. Besides the intensity on the above-mentioned roads themselves, the paper also predicts the expected reduction in traffic intensity on the busiest highway in the Czech Republic, i.e., on the D1 highway between Prague and Brno.
Název v anglickém jazyce
Modeling and prediction of long-distance traffic flows through the example of road transport in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The main objective of this paper is the modeling of the existing intensity of traffic flows on highways and expressways in the Czech Republic by determination of the optimal distance-decay function. On the basis of the resulting model and the resulting distance-decay function, it is possible to predict the intensity of traffic in the event of the completion and commissioning of new sections of highways and expressways. The subsequent analysis will allow us to make a qualified prediction of traffic intensity in the event of the completion of the R35 expressway, or after the completion of the R35 and R43 expressways. Besides the intensity on the above-mentioned roads themselves, the paper also predicts the expected reduction in traffic intensity on the busiest highway in the Czech Republic, i.e., on the D1 highway between Prague and Brno.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Scottish Geographical Journal
ISSN
1470-2541
e-ISSN
—
Svazek periodika
132
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
103-117
Kód UT WoS článku
000365666100007
EID výsledku v databázi Scopus
—