Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vysoké a nízké umění v kontextu dobového výtvarného vzdělávání. Inspirační zdroje v pedagogickém a výtvarném díle Václava Živce

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F17%3A43891802" target="_blank" >RIV/60076658:12410/17:43891802 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vysoké a nízké umění v kontextu dobového výtvarného vzdělávání. Inspirační zdroje v pedagogickém a výtvarném díle Václava Živce

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitola je věnována relativizaci hranic vysokého a nízkého umění v českém výtvarném vzdělávání první poloviny 20. století. Zatímco obecně chápané vysoké umělecké školství zcela logicky inklinovalo ke sféře vysokého umění, terciární sféra výtvarného vzdělávání rozdělování na umění vysoké a nízké z podstaty svého zaměření odmítá a na uměleckých artefaktech aplikuje jiná hodnotící kritéria. Výše zmíněné oborové snahy jsou prezentovány skrze osobnost, autorskou tvorbu a pedagogické působení jednoho z nejvýznamnějších a zároveň nejopomíjenějších představitelů oboru výtvarná výchova, profesora Václava Živce (1893-1982). Přestože se pohyboval v prostředí intelektuálů tíhnoucích k vysokému umění, později převážilo jeho ryze pedagogické zaměření a hledání výchovně vzdělávacích principů v lidové tvorbě. Ve všech oblastech Živcova působení se zrcadlí inspirační zdroje především z nízkého umění, přesto primárně sloužící k pochopení umění vysokého.

  • Název v anglickém jazyce

    High and low art in the context of contemporary art education. Sources of inspiration in the pedagogical and artistic works of Václav Živec

  • Popis výsledku anglicky

    A chapter is devoted to the relativisation of boundaries of high and low art in Czech art education in the early 20th century. While generally perceived high artistic education logically tended to the realm of high art, the tertiary education sector of art education division into high and low of the nature of its focus on refuses and on the art artefacts applied different evaluation criteria. The aforementioned sectoral efforts are presented through personality, creative work and pedagogical activity of one of the most important and most neglected representatives of art education, Professor Vaclav Živec (1893-1982). Although he varied in the environment of leaning intellectuals to a high art later overrode his purely pedagogical orientation and finding educational principles in folk arts. In all areas of Živec`s action reflects sources of inspiration mainly from low art, but primarily aiming to understand the art high.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60401 - Arts, Art history

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Umění a tradice

  • ISBN

    978-80-86890-97-5

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    90-101

  • Počet stran knihy

    155

  • Název nakladatele

    Artefactum

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly