Thermal physics in practice and its confrontation with school physics
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F17%3A43896174" target="_blank" >RIV/60076658:12410/17:43896174 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1063/1.4974404" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1063/1.4974404</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1063/1.4974404" target="_blank" >10.1063/1.4974404</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Thermal physics in practice and its confrontation with school physics
Popis výsledku v původním jazyce
Concepts of heat, specific heat capacity and other terms of thermal physics are very abstract. For their better understanding it is necessary in teaching to include newly conceived experiments focused on the everyday experience of students. The paper evaluates the thermal phenomena with the help of infrared camera, respectively surface temperature sensors for on-line measurement. The article focuses on the experimental verification of the law of conservation of energy in thermal physics, comparing specific heat capacity of various substances and their confrontation with established experience of pupils.
Název v anglickém jazyce
Thermal physics in practice and its confrontation with school physics
Popis výsledku anglicky
Concepts of heat, specific heat capacity and other terms of thermal physics are very abstract. For their better understanding it is necessary in teaching to include newly conceived experiments focused on the everyday experience of students. The paper evaluates the thermal phenomena with the help of infrared camera, respectively surface temperature sensors for on-line measurement. The article focuses on the experimental verification of the law of conservation of energy in thermal physics, comparing specific heat capacity of various substances and their confrontation with established experience of pupils.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
DIDFYZ 2016 From the Roots Contemporary Education - Proceeding of the 20th International Conference
ISBN
978-0-7354-1472-3
ISSN
0094-243X
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Název nakladatele
AIP Publishing
Místo vydání
Melville
Místo konání akce
Račkova dolina, Západné Tatry
Datum konání akce
19. 10. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000404290700035