Historie českobudějovické kanoistiky od jejích počátků do poloviny 80. let 20. století
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F17%3A43896538" target="_blank" >RIV/60076658:12410/17:43896538 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Historie českobudějovické kanoistiky od jejích počátků do poloviny 80. let 20. století
Popis výsledku v původním jazyce
České Budějovice měly v rámci české a potažmo československé kanoistiky a vodní turistiky, a to až do vybudování soustavy přehrad na středním toku Vltavy velmi významné postavení vyplývající zejména z jejich strategické polohy. Díky té se staly v jejich počátcích a první fázi rozvoje důležitým cílovým, průjezdním i startovním bodem tehdejších kanoistických nadšenců, zejména pak pražských. Ti totiž tehdy v naprosto rozhodující míře ovlivňovali vývoj kanoistiky v celých Čechách. Proto i úplné počátky kanoistiky v Č. Budějovicích byly odrazem pražského kanoistického života a teprve v průběhu meziválečného období získával kanoistický sport v tomto městě svoji vlastní tvář. Velký význam pro rozvoj zdejší kanoistiky pak měl v Evropě a potažmo ve světě jedinečný, 189 km dlouhý kanoistický závod s přirozenými překážkami České Budějovice - Praha. Tohoto závodu bylo mezi lety 1922 až 1959 uspořádáno celkem 27 ročníků. Výrazným milníkem zdejšího kanoistického života se pak stalo otevření umělé slalomové dráhy v Českém Vrbném v roce 1983. Od této doby zde získal výraznou převahu vodní slalom a rychlostní kanoistika ustoupila do pozadí. To je také údobí, kterým končí toto poměrně podrobné sdělení.
Název v anglickém jazyce
History of Canoeing in České Budějovice from its beginnings to the mid-1980s
Popis výsledku anglicky
Due to their strategic location České Budějovice had a very important position in in Czechoslovakian canoeing and in water tourism until the construction of the dam system in the middle of Vltava River. Due to that at the beginning and during the first stage of development Ceske Budejovice became an important target, transit and starting point of the canoeing enthusiasts at the time, especially the ones from Prague. At that time Ceske Budejovice influenced the development of canoeing in the entire Bohemia region. Therefore the beginnings of canoeing in Č. Budějovice were actually a reflection of Prague's canoeing life as well. It was only during the interwar period when the canoeing sport in this town acquired its shape. A unique, 189 km long canoeing race with natural obstacles České Budějovice ? Prague had a great importance for the development of local canoeing. This race was run between 1922 and 1959 for a total of 27 years. An important milestone in the local canoeing life was the opening of the artificial slalom race in České Vrbné in 1983. From that time, water slalom gained a distinct predominance over speed canoeing leaving it way behind. This is also the period, which ends this relatively detailed statement.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia Kinanthropologica
ISSN
1213-2101
e-ISSN
—
Svazek periodika
18
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
143-161
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—