Using Maple Cloud Computing in Financial Education of Pre-service Teachers
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F18%3A43897680" target="_blank" >RIV/60076658:12410/18:43897680 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://link.springer.com/content/pdf/10.1007%2Fs11786-018-0360-6.pdf" target="_blank" >https://link.springer.com/content/pdf/10.1007%2Fs11786-018-0360-6.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/s11786-018-0360-6" target="_blank" >10.1007/s11786-018-0360-6</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Using Maple Cloud Computing in Financial Education of Pre-service Teachers
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with an original collection of educational materials developed by the authors at the Faculty of Education at the University of South Bohemia. Main goal of these materials is to support the financial education of future teachers with interactive environment in addition to the usual computer means of financial computation such as spreadsheet and online calculators. Maple enables to create interactive documents whose interactivity consists in implementation of a simple user interface beyond the framework of usual document. This fact enables the user to influence the computation result by a change in input parameters and thus de facto to simulate an inexhaustible number of situations.
Název v anglickém jazyce
Using Maple Cloud Computing in Financial Education of Pre-service Teachers
Popis výsledku anglicky
The paper deals with an original collection of educational materials developed by the authors at the Faculty of Education at the University of South Bohemia. Main goal of these materials is to support the financial education of future teachers with interactive environment in addition to the usual computer means of financial computation such as spreadsheet and online calculators. Maple enables to create interactive documents whose interactivity consists in implementation of a simple user interface beyond the framework of usual document. This fact enables the user to influence the computation result by a change in input parameters and thus de facto to simulate an inexhaustible number of situations.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Mathematics in Computer Science
ISSN
1661-8270
e-ISSN
—
Svazek periodika
Neuveden
Číslo periodika v rámci svazku
4. 7. 2018
Stát vydavatele periodika
CH - Švýcarská konfederace
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
1-9
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85049551944