Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F19%3A43900282" target="_blank" >RIV/60076658:12410/19:43900282 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.pf.jcu.cz/structure/departments/kge/upload/files/Soubory2019/Vzdelavaci%20modul_Clovek%20a%20priroda%20s%20metodikou.pdf" target="_blank" >http://www.pf.jcu.cz/structure/departments/kge/upload/files/Soubory2019/Vzdelavaci%20modul_Clovek%20a%20priroda%20s%20metodikou.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zeměpis
Popis výsledku v původním jazyce
Předkládaná zpráva se věnuje souhrnu řešení vzdělávacího modulu Člověk a příroda: Zeměpis v rámci projektu Zvýšení kvality vzdělávání žáků, rozvoje klíčových kompetencí, oblastí vzdělávání a gramotností, reg. č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_011/0000664. Do VM Člověk a příroda: obor zeměpis byli zapojeni akademici katedry geografi e a katedry pedagogicky a psychologie z Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích a Technické univerzity v Liberci, učitelé z různých regionů a studenti magisterských učitelských oborů. Hlavní ideou projektu bylo prohloubení spolupráce mezi akademickými pracovníky a učiteli z praxe a vzájemná výměna zkušeností mezi samotnými učiteli. Ve zprávě jsou nejdříve prezentována témata, která byla učiteli řešena. Všechna témata jsou zaměřena na přírodní složku krajiny (fyzická geografi e a kartografi e). Dále následuje analýza kurikula témat v rámci RVP a ŠVP, také je zde zařazen rozbor výuky jednotlivých témat a problematika aktérů vyučování – žáci a učitelé. V závěru je popsán mentoring učitelů a akční výzkum, do kterého byli zapojeni vybraní studenti, kteří řešili vybraný pedagogický problém přímo ve výuce. Mezi hlavní výstupy projektu patří učitelská a studentská portfolia a odborné články.
Název v anglickém jazyce
Geography
Popis výsledku anglicky
Presented report describes overall progress and outcomes of education module Man and Nature – Geography, as a part of realized project The Enhancing the Quality of Education, Developing Key Competences, Areas of Education and Literacy, Reg. č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_011/0000664. The educational module associated academics from the Department of Geography and the Department of Pedagogy and Psychology of South Bohemian University in České Budějovice, and Technical University in Liberec, together with teachers of various regions of Czech Republic and students of teacher education. General purpose of the project was to enhance the collaboration between academic workers and professional teachers, their mutual sharing of experience and experience exchange between teachers themselves. The fi rst part of the report presents general topics dealt by teachers. All of these topics cover the subject of natural components of landscape (physical geography and cartography). The analysis of topic curriculum within RVP and ŠVP (Czech Framework of Educational Programs and School Educational Programs) follows, and the report also contains analysis of using selected topics in practice, with the accent on teacher-student interaction in class. The final part of the report describes mentoring of teachers and action research of educational problems realized by selected university students as a part of teaching practice. The outcomes of the project are represented by teachers´ and students´ portfolios and academic papers.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů