Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Challenges of Religious and Civic Education in the Post-True Age

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F19%3A43900334" target="_blank" >RIV/60076658:12410/19:43900334 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Challenges of Religious and Civic Education in the Post-True Age

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the concepts of Post-true age and Post-truth politics, which are established and debated terms of present social science. It also attempts to present the relationship of truth and politics, especially from the perspective of the social doctrine of the Catholic Church. At the same tries to formulate the challenges for the area of civic and religious education. The phenomenon of post-truth therefore fundamentally threatens the institutions of freedom and democracy. In the area of civic education it is primarily about the development of critical thinking and the ability to identify the credibility of reports, the relativity of political models and the value basis of democratic order. In the field of religious education it is the formation of open, not rigid religiosity and the elimination of misleading ideas about religion.

  • Název v anglickém jazyce

    Challenges of Religious and Civic Education in the Post-True Age

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the concepts of Post-true age and Post-truth politics, which are established and debated terms of present social science. It also attempts to present the relationship of truth and politics, especially from the perspective of the social doctrine of the Catholic Church. At the same tries to formulate the challenges for the area of civic and religious education. The phenomenon of post-truth therefore fundamentally threatens the institutions of freedom and democracy. In the area of civic education it is primarily about the development of critical thinking and the ability to identify the credibility of reports, the relativity of political models and the value basis of democratic order. In the field of religious education it is the formation of open, not rigid religiosity and the elimination of misleading ideas about religion.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    WHEN EAST AND WEST MEET. Contemporary Perspectives on Religious Education in Honour of Ludmila Muchová

  • ISBN

    978-80-86885-46-9

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    "35–47"

  • Počet stran knihy

    262

  • Název nakladatele

    Trinitas

  • Místo vydání

    Svitavy

  • Kód UT WoS kapitoly