Exploration of Dual Curves Using a Dynamic Geometry and Computer Algebra System
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F20%3A43900321" target="_blank" >RIV/60076658:12410/20:43900321 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://link.springer.com/content/pdf/10.1007/s11786-019-00433-4.pdf" target="_blank" >https://link.springer.com/content/pdf/10.1007/s11786-019-00433-4.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/s11786-019-00433-4" target="_blank" >10.1007/s11786-019-00433-4</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Exploration of Dual Curves Using a Dynamic Geometry and Computer Algebra System
Popis výsledku v původním jazyce
This submission presents a particular example of the use of the free dynamic mathematics software GeoGebra to determine the dual curve to the given curve and to inspect its properties. The example is aimed at students of mathematics teaching. The combination of dynamic geometry tools with computer algebra functions namely the functions for the computation of Groebner bases for polynomial ideals and a function for eliminating variables from the system of polynomial equations, based also on the method of Groebner bases, allows them to apply naturally the knowledge they acquire during their study of mathematics.
Název v anglickém jazyce
Exploration of Dual Curves Using a Dynamic Geometry and Computer Algebra System
Popis výsledku anglicky
This submission presents a particular example of the use of the free dynamic mathematics software GeoGebra to determine the dual curve to the given curve and to inspect its properties. The example is aimed at students of mathematics teaching. The combination of dynamic geometry tools with computer algebra functions namely the functions for the computation of Groebner bases for polynomial ideals and a function for eliminating variables from the system of polynomial equations, based also on the method of Groebner bases, allows them to apply naturally the knowledge they acquire during their study of mathematics.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Mathematics in Computer Science
ISSN
1661-8270
e-ISSN
—
Svazek periodika
14
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CH - Švýcarská konfederace
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
"391–398"
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85076595236