Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Saving Water for the Future Via Increasing Plant Literacy of Pupils

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F20%3A43901951" target="_blank" >RIV/60076658:12410/20:43901951 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ecsdev.org/ojs/index.php/ejsd/article/view/1087" target="_blank" >https://ecsdev.org/ojs/index.php/ejsd/article/view/1087</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14207/ejsd.2020.v9n3p313" target="_blank" >10.14207/ejsd.2020.v9n3p313</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Saving Water for the Future Via Increasing Plant Literacy of Pupils

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The struggle for mitigation of global climate changes is aimed mostly on CO2 emissions, while the role of vegetation having strong impact on water retention in the landscape and cooling of environment stays out of the focus. The reason is human illiteracy of plant role in our environment having roots already in school education. The vegetation use the majority of solar energy for the water evaporation from leaves and by this way cools itself as well as environment and increase water retention in the landscape. Insufficient understanding of these processes leads to no proper landscape management resulting in further increase of drought and climate further draft interrupted by torrential rains and climate extremes. To stop over drying and ensure sustainable economy and environment for the future it is necessary to increase general public understanding of the principles of solar energy distribution by vegetation and its role in water cycle in the landscape via improving school education. This contribution inform about the new teaching methodology on this topic developed by co –operation of scientists and educators and implemented into the education at Czech basic schools. The results of the survey aimed on the impact of this teaching methodology on students’ knowledge of plant role in environment are included and necessity of implementation of this topic into sustainable education is discussed.

  • Název v anglickém jazyce

    Saving Water for the Future Via Increasing Plant Literacy of Pupils

  • Popis výsledku anglicky

    The struggle for mitigation of global climate changes is aimed mostly on CO2 emissions, while the role of vegetation having strong impact on water retention in the landscape and cooling of environment stays out of the focus. The reason is human illiteracy of plant role in our environment having roots already in school education. The vegetation use the majority of solar energy for the water evaporation from leaves and by this way cools itself as well as environment and increase water retention in the landscape. Insufficient understanding of these processes leads to no proper landscape management resulting in further increase of drought and climate further draft interrupted by torrential rains and climate extremes. To stop over drying and ensure sustainable economy and environment for the future it is necessary to increase general public understanding of the principles of solar energy distribution by vegetation and its role in water cycle in the landscape via improving school education. This contribution inform about the new teaching methodology on this topic developed by co –operation of scientists and educators and implemented into the education at Czech basic schools. The results of the survey aimed on the impact of this teaching methodology on students’ knowledge of plant role in environment are included and necessity of implementation of this topic into sustainable education is discussed.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL01000294" target="_blank" >TL01000294: Sluneční energie, voda v krajině, vegetace: nová metodika vzdělávání pracovníků městských úřadů a inovace školní výuky k tématu efektu hospodářských zásahů na regionální klima</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    European Journal of Sustainable Development (2020)

  • ISBN

  • ISSN

    2239-5938

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    313-323

  • Název nakladatele

    European Center of Sustainable Development

  • Místo vydání

    Roma

  • Místo konání akce

    Řím

  • Datum konání akce

    9. 9. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000576799500024