Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Using Mobile Devices in Grammar School Lessons

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F20%3A43901964" target="_blank" >RIV/60076658:12410/20:43901964 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Using Mobile Devices in Grammar School Lessons

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article looks at the use of mobile devices in high schools. Our qualitative research was based on a multiple case study carried out in three grammar schools and was composed of interviews with teachers who use mobile devices in lessons and their pupils. Our study shows that mobile devices are used in these schools in almost all subjects, mostly to search for information on the internet or do quizzes. Tablets increase the degree of individualization of lessons, promoting independence and boosting pupil activity. However, tablets do have their drawbacks. Pupils can be distracted and lose concentration due to announcements generated by applications running in the background. Moreover, they can easily access activities that have nothing to do with a lesson. Complications can also be caused by technical problems, which prevent pupils from working effectively with their device.

  • Název v anglickém jazyce

    Using Mobile Devices in Grammar School Lessons

  • Popis výsledku anglicky

    The article looks at the use of mobile devices in high schools. Our qualitative research was based on a multiple case study carried out in three grammar schools and was composed of interviews with teachers who use mobile devices in lessons and their pupils. Our study shows that mobile devices are used in these schools in almost all subjects, mostly to search for information on the internet or do quizzes. Tablets increase the degree of individualization of lessons, promoting independence and boosting pupil activity. However, tablets do have their drawbacks. Pupils can be distracted and lose concentration due to announcements generated by applications running in the background. Moreover, they can easily access activities that have nothing to do with a lesson. Complications can also be caused by technical problems, which prevent pupils from working effectively with their device.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 17TH INTERNATIONAL CONFERENCE EFFICIENCY AND RESPONSIBILITY IN EDUCATION

  • ISBN

    978-80-213-3022-1

  • ISSN

    2336-744X

  • e-ISSN

    2336-744X

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    279-286

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    4. 6. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000617029800037