Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ETHICOTHERAPY AND HEALTH EDUCATION

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F20%3A43901969" target="_blank" >RIV/60076658:12410/20:43901969 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://odborne.casopisy.palestra.cz/index.php/actasalusvitae/article/view/227" target="_blank" >http://odborne.casopisy.palestra.cz/index.php/actasalusvitae/article/view/227</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    ETHICOTHERAPY AND HEALTH EDUCATION

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Abstrakt – originál The causes of health problems can be found in the violation of moral principles. Selfishness is considered as a major moral error, which is then negatively reflected in the bio-psycho-social connection with a person&apos;s health. The aim of the study is focused on the analysis of values and categories of ethics therapy in relation to health education. Methods of analysis, synthesis, induction and deduction were selected and applied to the method of grounded theory in the sense of studying the concept as the main category, as well as causal and operative thinking. It has been found that selfishness needs to be reduced through the dedication and generosity that can be learned through selfless work. Nutrition ethics is of great importance in the context of ethicotherapy and health education. It was concluded that ethicotherapy with moral treatment and focus in this direction makes sense in the field of health education and healthy lifestyle. Seminars, lectures, projects can be the preferred methods of school education in the field of health education and pedagogical practice.

  • Název v anglickém jazyce

    ETHICOTHERAPY AND HEALTH EDUCATION

  • Popis výsledku anglicky

    Abstrakt – originál The causes of health problems can be found in the violation of moral principles. Selfishness is considered as a major moral error, which is then negatively reflected in the bio-psycho-social connection with a person&apos;s health. The aim of the study is focused on the analysis of values and categories of ethics therapy in relation to health education. Methods of analysis, synthesis, induction and deduction were selected and applied to the method of grounded theory in the sense of studying the concept as the main category, as well as causal and operative thinking. It has been found that selfishness needs to be reduced through the dedication and generosity that can be learned through selfless work. Nutrition ethics is of great importance in the context of ethicotherapy and health education. It was concluded that ethicotherapy with moral treatment and focus in this direction makes sense in the field of health education and healthy lifestyle. Seminars, lectures, projects can be the preferred methods of school education in the field of health education and pedagogical practice.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    30306 - Sport and fitness sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta salus vitae

  • ISSN

    1805-8787

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    47-55

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus