Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Self-Assessment and EFL Literature Students' Oral Reproduction of Short Stories. European Journal of Contemporary Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F21%3A43903343" target="_blank" >RIV/60076658:12410/21:43903343 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1294674.pdf" target="_blank" >https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1294674.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.13187/ejced.2021.1.77" target="_blank" >10.13187/ejced.2021.1.77</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Self-Assessment and EFL Literature Students' Oral Reproduction of Short Stories. European Journal of Contemporary Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The purpose of the current study is to investigate self-assessment as a helpful strategy for facilitating teaching and learning in language classrooms and to investigate the effects of this technique on EFL learners&apos; oral performance. To achieve the purpose of the study and answer the research questions, a quasi-experimental study was conducted. The participants of the study were a group of five EFL learners who were called self-assessment. The self-assessment technique was incorporated to this group. There were a pretest and posttest sessions and four sessions of treatment between the pretest and posttest. The instruments used in this study were storyboards and checklists. The data was collected via a recording device and then it was transcribed for further analysis. Paired sample T-test was used to analyze the quantitative data and for the qualitative analysis, the data on the checklist and students&apos; self-assessment reports were used. The data on the checklist also helped to find the extent to which learners have improved in fluency in their own ideas through self-assessment. The findings of the present study showed self-assessment was helpful in improving Error free clause (p = 0.031) meaning self-assessment group made significant improvement in this feature. Considering the three other features, the comparison of pre- and posttest scores also showed a significant difference which approved effectiveness of the related treatment. The qualitative analysis of the students’ self-assessment report also revealed that students found it as a helpful technique to monitor themselves and reflect on their own work.

  • Název v anglickém jazyce

    Sebehodnocení a ústní reprodukce povídek studentů literatury EFL (angličtiny jako druhého jazyka)

  • Popis výsledku anglicky

    Účelem této studie je prozkoumat sebehodnocení jako užitečnou strategii usnadnění výuky a učení v jazykových třídách a zkoumání účinků této techniky při ústním výkonu studentů EFL. K dosažení účelu studie a zodpovězení výzkumu otázek byla provedena kvaziexperimentální studie. Účastníky studie byla skupina pěti studentů EFL, které byli nazváni sebehodnotící skupinou. U této skupiny bylo využito techniky sebehodnocení. Mezi pretestem a postestem byly čtyři sezení. Nástroji použitými v této studii byl scénář a kontrolní seznam. Údaje byly shromážděny pomocí záznamového zařízení a poté byly přepsány pro další analýzu. Párový T-test byl použit pro analýzu kvantitativních dat, pro kvalitativní analýzu byla použita dat získaná z checklistu a sebehodnotící zprávy studentů. Údaje uvedené na kontrolním seznamu pomohly zjistit rozsah zlepšení studentů ve svých vlastních nápadech díky sebehodnocení. Výsledky studie ukázaly, že sebehodnocení pomohlo zlepšit chybovost (p = 0,031) což znamená, že sebehodnotící skupina se v této funkci výrazně zlepšila. S ohledem na tři další rysy, srovnání skóre pretestu a postestu také ukázalo významný rozdíl, účinnost použité metody. Kvalitativní analýza také odhalila, že studenti považovali práci se sebehodnocením za užitečnou techniku pro sledování sebe sama a přemýšlení o své vlastní práci.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    European Journal of Contemporary Education

  • ISSN

    2304-9650

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    "77–88"

  • Kód UT WoS článku

    000635635700008

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85104769326