Self-Assessment and EFL Literature Students' Oral Reproduction of Short Stories. European Journal of Contemporary Education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F21%3A43903343" target="_blank" >RIV/60076658:12410/21:43903343 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1294674.pdf" target="_blank" >https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1294674.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.13187/ejced.2021.1.77" target="_blank" >10.13187/ejced.2021.1.77</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Self-Assessment and EFL Literature Students' Oral Reproduction of Short Stories. European Journal of Contemporary Education
Popis výsledku v původním jazyce
The purpose of the current study is to investigate self-assessment as a helpful strategy for facilitating teaching and learning in language classrooms and to investigate the effects of this technique on EFL learners' oral performance. To achieve the purpose of the study and answer the research questions, a quasi-experimental study was conducted. The participants of the study were a group of five EFL learners who were called self-assessment. The self-assessment technique was incorporated to this group. There were a pretest and posttest sessions and four sessions of treatment between the pretest and posttest. The instruments used in this study were storyboards and checklists. The data was collected via a recording device and then it was transcribed for further analysis. Paired sample T-test was used to analyze the quantitative data and for the qualitative analysis, the data on the checklist and students' self-assessment reports were used. The data on the checklist also helped to find the extent to which learners have improved in fluency in their own ideas through self-assessment. The findings of the present study showed self-assessment was helpful in improving Error free clause (p = 0.031) meaning self-assessment group made significant improvement in this feature. Considering the three other features, the comparison of pre- and posttest scores also showed a significant difference which approved effectiveness of the related treatment. The qualitative analysis of the students’ self-assessment report also revealed that students found it as a helpful technique to monitor themselves and reflect on their own work.
Název v anglickém jazyce
Sebehodnocení a ústní reprodukce povídek studentů literatury EFL (angličtiny jako druhého jazyka)
Popis výsledku anglicky
Účelem této studie je prozkoumat sebehodnocení jako užitečnou strategii usnadnění výuky a učení v jazykových třídách a zkoumání účinků této techniky při ústním výkonu studentů EFL. K dosažení účelu studie a zodpovězení výzkumu otázek byla provedena kvaziexperimentální studie. Účastníky studie byla skupina pěti studentů EFL, které byli nazváni sebehodnotící skupinou. U této skupiny bylo využito techniky sebehodnocení. Mezi pretestem a postestem byly čtyři sezení. Nástroji použitými v této studii byl scénář a kontrolní seznam. Údaje byly shromážděny pomocí záznamového zařízení a poté byly přepsány pro další analýzu. Párový T-test byl použit pro analýzu kvantitativních dat, pro kvalitativní analýzu byla použita dat získaná z checklistu a sebehodnotící zprávy studentů. Údaje uvedené na kontrolním seznamu pomohly zjistit rozsah zlepšení studentů ve svých vlastních nápadech díky sebehodnocení. Výsledky studie ukázaly, že sebehodnocení pomohlo zlepšit chybovost (p = 0,031) což znamená, že sebehodnotící skupina se v této funkci výrazně zlepšila. S ohledem na tři další rysy, srovnání skóre pretestu a postestu také ukázalo významný rozdíl, účinnost použité metody. Kvalitativní analýza také odhalila, že studenti považovali práci se sebehodnocením za užitečnou techniku pro sledování sebe sama a přemýšlení o své vlastní práci.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
European Journal of Contemporary Education
ISSN
2304-9650
e-ISSN
—
Svazek periodika
10
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
"77–88"
Kód UT WoS článku
000635635700008
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85104769326