Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Trendy ovlivňující hodnoty, priority a volný čas dětí staršího školního věku

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F22%3A43905924" target="_blank" >RIV/60076658:12410/22:43905924 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60076658:12260/22:43905924

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Trendy ovlivňující hodnoty, priority a volný čas dětí staršího školního věku

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitola shrnuje informace z vybraných mezinárodních výzkumů a šetření, které výzkumnému týmu umožnily stanovit rámcové předpoklady pro změny ve volném čase, prioritách a hodnotách dětí staršího školního věku. Volný čas dětí je dnes ovlivňován především médii, která jsou stále více zprostředkována osobními zařízeními dětí (PC, tablet, smartphone). Z těchto zařízení je nejrozšířenější chytrý telefon, a to z důvodu jeho mobility a mnohostranných způsobů využití. Můžeme konstatovat, že každodenní volný čas dětí školního věku je charakterizován trávením času před monitorem, ať už se jedná o televizi, počítač, tablet nebo chytrý telefon. Vedle &quot;online života&quot; je volný čas s kamarády jednou z nejdůležitějších forem volného času. Trendem posledních dvou desetiletí je individuální trávení volného času v domácnosti, což platí jak pro děti, tak pro dospělé.

  • Název v anglickém jazyce

    Trends affecting the values, priorities and leisure time of older school-age children

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter summarizes information from international social analyses and selected research that enabled the research team to establish the framework assumptions for changes in the leisure, priorities and values of older school-age children. Today, children’s leisure time is influenced primarily by the media, increasingly mediated through children’s personal devices (PC, tablet, smartphone). Of these devices, the most widespread is the smartphone, because of its mobility and its multiple ways of using it. We can conclude that the daily leisure time of school-age children is characterised by spending time in front of a monitor, whether it is a television, computer, tablet or smartphone. Alongside‘online life’, leisure time with friends is one of the most important forms of leisure time. The trend over the last two decades has been towards individual leisure in the home, which is true for both children and adults.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL02000387" target="_blank" >TL02000387: Prožívání volného času dětí staršího školního věku jako výzva pro pedagogiku</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Volný čas dětí staršího školního věku. Vybrané výsledky výzkumu volného času a životního stylu dětí ve věku 11-15 let a jejich využití v pedagogice

  • ISBN

    978-80-7394-934-1

  • Počet stran výsledku

    24

  • Strana od-do

    46-69

  • Počet stran knihy

    173

  • Název nakladatele

    Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích

  • Místo vydání

    České Budějovice

  • Kód UT WoS kapitoly