Trendy ovlivňující hodnoty, priority a volný čas dětí staršího školního věku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F22%3A43905924" target="_blank" >RIV/60076658:12410/22:43905924 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/60076658:12260/22:43905924
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Trendy ovlivňující hodnoty, priority a volný čas dětí staršího školního věku
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola shrnuje informace z vybraných mezinárodních výzkumů a šetření, které výzkumnému týmu umožnily stanovit rámcové předpoklady pro změny ve volném čase, prioritách a hodnotách dětí staršího školního věku. Volný čas dětí je dnes ovlivňován především médii, která jsou stále více zprostředkována osobními zařízeními dětí (PC, tablet, smartphone). Z těchto zařízení je nejrozšířenější chytrý telefon, a to z důvodu jeho mobility a mnohostranných způsobů využití. Můžeme konstatovat, že každodenní volný čas dětí školního věku je charakterizován trávením času před monitorem, ať už se jedná o televizi, počítač, tablet nebo chytrý telefon. Vedle "online života" je volný čas s kamarády jednou z nejdůležitějších forem volného času. Trendem posledních dvou desetiletí je individuální trávení volného času v domácnosti, což platí jak pro děti, tak pro dospělé.
Název v anglickém jazyce
Trends affecting the values, priorities and leisure time of older school-age children
Popis výsledku anglicky
The chapter summarizes information from international social analyses and selected research that enabled the research team to establish the framework assumptions for changes in the leisure, priorities and values of older school-age children. Today, children’s leisure time is influenced primarily by the media, increasingly mediated through children’s personal devices (PC, tablet, smartphone). Of these devices, the most widespread is the smartphone, because of its mobility and its multiple ways of using it. We can conclude that the daily leisure time of school-age children is characterised by spending time in front of a monitor, whether it is a television, computer, tablet or smartphone. Alongside‘online life’, leisure time with friends is one of the most important forms of leisure time. The trend over the last two decades has been towards individual leisure in the home, which is true for both children and adults.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL02000387" target="_blank" >TL02000387: Prožívání volného času dětí staršího školního věku jako výzva pro pedagogiku</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Volný čas dětí staršího školního věku. Vybrané výsledky výzkumu volného času a životního stylu dětí ve věku 11-15 let a jejich využití v pedagogice
ISBN
978-80-7394-934-1
Počet stran výsledku
24
Strana od-do
46-69
Počet stran knihy
173
Název nakladatele
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Místo vydání
České Budějovice
Kód UT WoS kapitoly
—